کنعانی‌زادگان: با کیروش هیچ کُری ندارم

تیم ملی ایران در شب درخشش محمدحسین کنعانی زادگان، موفق شد تیم ملی قطر را در فینال تورنمنت اردن با ۴ گل در هم بکوبد.

به گزارش تازه‌نیوز، کارلوس کیروش که بیش از ۸ سال سکان هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت، در مسابقه فینال عهده‌دار مسئولیت هدایت تیم ملی قطر بود و حضور او روی نیمکت قطری‌ها بر حساسیت تقابل تدارکاتی در تورنمنت اردن افزود. جالب آنکه پیش از شروع مسابقه، تقدیر ویژه‌ای از سوی کادرفنی تیم ملی ایران و بازیکنان از کیروش به عمل آمد و به سرمربی پرتغالی شاخه گلی اهدا شد تا این‌گونه از زحمات او در دوره سرمربیگری‌اش در فوتبال ایران قدردانی شده باشد اما…

کیست که نداند برخی بازیکنان تیم ایران هم دل پُری از کارلوس کیروش داشتند. یکی از این بازیکنان به نظر می رسید محمدحسین کنعانی زادگان باشد که انتظار داشت درجام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کنار شجاع خلیل زاده در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان برود ولی نظر کارلوس کیروش سرمربی وقت ایران چیز دیگری بود.

با این ذهنیت، دیدار دو تیم آغاز شد و محمد حسین کنعانی زادگان در دقیقه ۵۳ به جای مرتضی پورعلی گنجی به زمین رفت. تعویضی اجباری که ازقضا سرنوشت ساز از آب در آمد. کنعانی زادگان در این دیدار دبل کرد و تیم ملی ایران را به برتری ۴ برصفر رساند. یک پیروزی خرد کننده مقابل کارلوس کیروش که کنعانی زادگان به نظر می رسید با او کُری داشته باشد اما وقتی در مصاحبه اختصاصی خبرورزشی از خودش پرسیدیم به ما گفت: نه! هیچ کُری با کارلوس کیروش نداشته و ندارم. من شاگرد او در تیم ملی بودم و به هر حال هر تصمیمی گرفته شده از سوی سرمربی بوده است. کی روش به عنوان سرمربی تشخیص می داد چه کسی بازی کند و چه کسی روی نیمکت بنشیند و من هم به عنوان یک بازیکن حرفه ای وظیفه داشتم اطاعت کنم. ضمن آن که آنهایی که از نزدیک مرا می شناسند خوب می دانند دل حسین کنعانی زادگان صاف است و اصلا کینه ای از کسی به دل نمی گیرد، کیروش که استاد و سرمربی من بوده است.

وی در خصوص دبل کردن مقابل تیم ملی قطر نیز اظهار داشت: قبل از هرچیز باید بگویم به خاطر مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی همبازی و دوست خودم در تیم ملی و پرسپولیس خیلی خیلی ناراحت هستم. مرتضی یک مدافع باهوش و زحمتکش است و امیدوارم هر چه زودتر و با قدرت برگردد. من خودم تجربه تلخی از مصدومیت دارم و واقعا از ته دل ناراحت شدم ضمن آن که ما به او در تیم ملی و پرسپولیس نیاز داریم. انشالله هر چه زودتر برگردد و باز کنار هم بازی کنیم.

مدافع تیم ملی ادامه داد: وظیفه ذاتی من به عنوان یک مدافع گل زدن نیست. باید به فکر دفاع کردن باشم اما به لطف خدا و کمک همبازیانم توانستم دو گل بزنم. گل زدن برای تیم ملی خیلی خوشحال کننده است ولی مهم تر از آن موفقیت تیم ملی است. تیم ایران به این پیروزی پُرگل نیاز داشت و این برد اعتماد به نفس همه بچه ها را بالاتر می برد.

کنعانی زادگان که خودش هم سابقه بازی در لیگ ستارگان قطر را دارد، درباره اهمیت این پیروزی پُرگل تصریح کرد: دو سال در لیگ ستارگان قطر بازی کردم و می دانم فوتبال این کشور در حال توسعه است. قطر حتی در جام ملت های قبلی به عنوان قهرمانی رسید و حالا قرار است در خانه اش از عنوان قهرمانی دفاع کند. با این پیروزی بزرگ فوتبال آسیا باید به قدرت فوتبال ایران احترام بگذارد. از نظر من تورنمنت اردن اصلا شبیه بازی دوستانه نبود و شک نداشته باشید قطر با همه وجود بازی کرد که ما را شکست دهد منتهای مراتب توانستیم با هدایت کادرفنی و تلاش بچه ها ثابت کنیم تیم بهتری هستیم و به پیروزی پُرگلی هم رسیدیم.

این روزها همه از قدرت ژاپن و کره جنوبی حرف می زنند و مدافع ملی پوش کشورمان اما در این خصوص خاطرنشان کرد: من هم معتقدم ژاپن و کره جنوبی رشد زیادی کرده اند. با این وجود می گویم کره جنوبی و ژاپن هیولا نیستند! بازیکنان آنها هم مثل بازیکنان ما دو دست، دو پا و یک سر دارند و فرازمینی که نیستند. از مریخ هم نیامده اند و ما هم می توانیم در جام ملت های آسیا خیلی چیزها را ثابت کنیم. من و این نسل چند سالی است در تیم ملی و باشگاهی کنار هم بازی می کنیم و خوب می دانم چه حرفی می زنم. امسال نوبت قهرمانی تیم ملی در آسیاست و وقتی قطر می تواند به این عنوان برسد پس ما هم می توانیم و با همین ذهنیت برنده، جام ملت ها را انشالله استارت خواهیم زد.

وی در مورد شادی گل همیشگی و معروف خود در فینال تورنمنت اردن و پس از گلزنی مقابل قطر، عنوان کرد: این یک رقص سنتی در جنوب کشور است که سربندری ها یعنی همشهریانم به خوبی آن را بلد هستند. من هم سعی می کنم هر گاه گل زدم به یاد همشهریانم و سربند آن را اجرا کنم. البته رقص اصلی سربندری را برای جام ملت های آسیا کنار گذاشته ام. انشالله بتوانم در جام ملت های آسیا آن را اجرا کنم.

مدافع ملی پوش پرسپولیس در پایان در خصوص بازی با پیکان نیز گفت: من در قطر بودم که شنیدم قرار است بازی در شهر قزوین برگزار شود. به هر حال این تصمیمی است که گرفته شده و امیدوارم هواداران ما را در این شهر تنها نگذارند. پیکان هم تیم جوان اما قابل احترامی است. انشالله تلاش می کنیم با ۳ امتیاز زمین را ترک کنیم چون به تک تک امتیازات این بازی و بازی های بعدی نیاز داریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.