چینی‌ها برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین پیشنهاد مطرح کردند

رهبر چین بر راه‌حل دو دولتی برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، شی جینپینگ، رهبر چین در دیدار با مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر در پکن گفت: پکن امیدوار است با توجه به تشدید تنش در منطقه بین اسرائیل و فلسطین، با مصر برای دستیابی به ثبات بیشتر در خاورمیانه همکاری کند.

او گفت: «اولویت اصلی توقف درگیری‌ها در اسرع وقت، جلوگیری از گسترش درگیری یا حتی خارج شدن از کنترل و ایجاد یک بحران انسانی شدید است».

بر اساس بیانیه‌ای که سخنگوی وزارت امور خارجه چین منتشر کرد، شی گفت: راه اساسی برون رفت از مناقشه مکرر فلسطین و اسرائیل، اجرای راه حل دو دولتی، ایجاد کشور مستقل فلسطین و دستیابی به همزیستی مسالمت آمیز فلسطین و اسرائیل است.

بیشتر بخوانید:

به نقل از ایسنا، شی «نقش حیاتی مصر در تنش‌زدایی اوضاع» را ستود و گفت: «از تلاش‌های مصر برای باز کردن یک کریدور بشردوستانه حمایت می‌کند». او گفت: چین بیشتر با مصر و دیگر کشورهای عربی هماهنگ خواهد شد تا برای یک راه حل جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین تلاش کنند.

به گزارش تلویزیون چین، شی افزود: چین آماده است همکاری با مصر را افزایش دهد تا ثبات بیشتری در منطقه و جهان برقرار کند.

وی تاکید کرد: چین و مصر دوستان خوبی هستند که اهداف مشترکی دارند و به یکدیگر اعتماد دارند و شرکای خوبی هستند که برای توسعه و رفاه مشترک کار می‌کنند.

شی همچنین تمایل چین را برای همکاری با قاهره در راستای «حمایت از عدالت بین‌المللی و همچنین منافع مشترک کشورهای در حال توسعه» ابراز کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.