آموزش ۵۰۰ نیروی حماس در ایران توسط سپاه؟ +عکس

رسانه شورای عالی امنیت ادعای وال‌استریت‌‌ژورنال درباره آموزش نیروی حماس در ایران قبل از حمله به اسرائیل را رد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، وال استریت ژورنال گزارش داده نیروی قدس سپاه پاسداران دست‌کم ۵۰۰ نفر از اعضای گروه حماس و جهاد اسلامی را آموزش داده است.

به نقل از هم‌میهن، بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، این برنامه آموزشی تا یک ماه پیش از عملیات حماس علیه اسرائیل در روز ۷ اکتبر صورت گرفته است. وال استریت ژورنال اشاره‌ دقیقی نکرده که این گزارش را با استناد به چه منابعی تهیه کرده اما نوشته که «افراد آشنا به اطلاعات مرتبط با حمله حماس» این اطلاعات را در اختیار این رسانه آمریکایی قرار داده‌اند.

این گزارش افزوده که چند تن از رهبران بلندپایه فلسطینی و ایرانی، از جمله اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در تمرینات آموزشی شرکت کرده‌اند و این فرآیند آموزشی در ایران و با حضور افسران نیروی قدس صورت گرفته است.

پیش از این گزارش‌هایی در خصوص آموزش نیروهای حماس توسط گروه واگنر روسیه نیز منتشر شده بود.

در همین ارتباط نور نیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی در توئیتر نوشت: ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر آموزش ۵۰۰ نیروی حماس در ‎ایران، پیش از حمله به ‎اسرائیل کذب است.انتشار این خبر با هدف به حاشیه بردن ابعاد شکست صهیونیستها در ‎طوفان الاقصی انجام شده است. مقاومت فلسطین جریانی بالغ، مستقل و مورد حمایت مردم است که توان خود را اثبات کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.