کیفیت هوای تهران «ناسالم» برای گروه‌های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات امروز با حاکمیت شرایط جوی آرام طی ساعات گذشته و آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهیم بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات روز پنج‌شنبه (۲۷ شهریور ۹۹) با حاکمیت شرایط جوی آرام طی ساعات گذشته و آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهیم بود.

طی روز با عدم وزش باد مؤثر، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها و درنتیجه کاهش کیفیت هوا فراهم شده، بااین‌حال در مقایسه با روز گذشته شاهد روند کاهشی غلظت آلاینده ازن طی دو روز آینده خواهیم بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی پنج‌شنبه همراه با افزایش ترافیک شبانگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و درنتیجه در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار خواهد گرفت.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه (۲۸ شهریور ۹۹) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

طی روز و در پی عدم وزش باد مؤثر انباشت آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. حاکمیت جو آرام تا اواخر وقت جمعه نیز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۸۱ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۱ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.