آقای کلین شیت و عجیب‌ترین آمار دفاعی لیگ برتر

به رغم آمار خوب در گلزنی، اما ضعف ساختار دفاعی شهر خودرو باعث شده تا این تیم فعلا عنوان بدترین خط دفاعی لیگ برتر را در فصل جدید یدک بکشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش سه، معمولا تیم‌هایی که سکان هدایت آن‌ها در اختیار یک سرمربی است که سابقه حضور در خط دفاعی را دارد یا دوران بازیکنی‌اش را در خط دروازه گذرانده، خیلی سخت گل می‌خورند و شاید نمونه آشکار آن، عملکرد تیم کارلوس کی‌روش باشد؛ اما این قاعده همیشگی نیست و تیمِ مهدی رحمتی که خود آقای کلین‌شیت لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیاست، خیلی راحت مقابل رقبا تسلیم می‌شود و گل می‌خورد.

دریافت 12 گل و ثبت تنها دو کلین‌شیت در هشت هفته فصل جدید مسابقات لیگ برتر، نشان می‌دهد هنوز مهدی رحمتی نتوانسته تفکرات دفاعی خود را به تیمش منتقل کند و شهر خودرویی‌ها انضباط دفاعی خوبی را ندارند؛ هر چند رحمتی امیدوار بود با تغییر چندباره شکل دفاعی تیمش و با استفاده از بازیکنان مختلف، این انضباط را به وجود بیاورد اما هنوز این مهم در ترکیب شهر خودرو رخ نداده است.

مثال واضح آن، روز گذشته بود که مهدی رحمتی هم در خط دروازه سعید جلالی راد را به میلاد فراهانی ترجیح داده بود و هم در فاز دفاعی بازیکنی چون آزاد جعفرزاده را به میدان فرستاده بود و حسن جعفری را نیمکت‌نشین کرده بود اما این تغییرات هم نتوانست باعث ثبت کلین‌شیت شود و دو بار روی دو ضربه شروع مجدد، دروازه شهر خودرو باز شد و چند واکنش زیبا از جلالی‌راد مانع از شکست مشهدی‌ها شد.

شاگردان مهدی رحمتی فعلا با یک بازی بیشتر نسبت به رقبای پایین‌دستی خود، عنوان بدترین خط دفاعی لیگ را یدک می‌کشند، هر چند از آن‌سو با 9 گل زده آمار نسبتاً قابل قبولی دارند اما عملکرد ضعیف این تیم در فاز دفاعی باعث شده تا شهر خودرو یکی از تیم‌های پایین جدولی لیگ بیستم تا پایان هفته هشتم باشد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.