پیش‌بینی بورس امروز یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲

: ناظران معتقدند پس از 5 روز صعود متوالی، تعدیل شاخص دور از انتظار نبود و بازار برای رشد در روزهای آینده مشکل بنیادی ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، دیروز شاخص‌های بورس دو نیمه متفاوت داشتند و خروج پول حقیقی از بازار تداوم داشت. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 21 آبان- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل هزار و 636 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 330 واحد بالا آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  17 واحد افزایش یافت و شاخص هم وزن فرابورس رشد 543 واحدی داشت.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 318 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 389 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 45 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 55 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، شرکت فروسیلیس ایران (فروس) و شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سوژمیران (فسوژ)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت فرانسوز یزد (کایزد) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشتر بخوانید:

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن)، قشهد (شرکت شهد) و حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، شرکت سیم و کابل ابهر (بکابل) و شرکت صنعتی مینو (غصینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 142 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 315 میلیارد تومان رسید.

بورس

 

پیش بینی بورس امروز

در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص‌های کل و هم وزن بورس تهران در 75 دقیقه ابتدایی صعود کردند. اما در نیمه دوم عرضه در بازار افزایش یافت و شاخص‌ها رو به پایین تغییر جهت دادند. تا جایی که شاخص کل قرمزپوش شد و شاخص هم وزن اندکی بالاتر از روز چهارشنبه ایستاد.

نمادهای بزرگ بازار فارس، فولاد و فملی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

همچنین 181 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد و نمادهای خساپا، شپنا، شبندر، وبصادر، فملی، وبملت، خودرو، فولاد، حفارس، خگستر، وتجارت، شتران، شستا و خاور بیشترین خروج پول را داشتند.

ناظران معتقدند پس از 5 روز صعود متوالی، تعدیل شاخص دور از انتظار نبود و بازار برای رشد در روزهای آینده مشکل بنیادی ندارد. در مقابل ناظران بدبین معتقدند حجم معاملات پایین است و خروج پول حقیقی سیگنال منفی برای معاملات امروز است. عاملی که می‌تواند امروز هم شاخص را پایین بکشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.