روسیه ماکارونی جدید تولید می‌کند!

محققان دانشگاه فناوری حیاتی روسیه روش جدیدی برای تولید آرد از دانه‌های چاودار (Triticale) ابداع کنند تا از آن ماکارونی تولید شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اعتمادآنلاین، محققان دانشگاه فناوری حیاتی روسیه روش جدیدی برای تولید آرد از دانه‌های چاودار (Triticale) ابداع کنند تا از آن ماکارونی تولید شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی روسیه Lenta به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی دانشگاه اعلام کرد، این ابتکار می‌تواند دامنه تولید کالاهای غذایی سلامت‌محور را توسعه دهد.

بیشتر بخوانید:

رومن کاندروکوف استاد مهمان این دانشگاه که مبتکر این فناوری جدید است توضیح داد: دانه چاودار جزو انواع غیرکلاسیک مواد خام گیاهی است که در لیست محصولات غذایی سالم قرار نگرفته بود و به عنوان مواد افزودنی غذایی هم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، با این حال این دانه‌ سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه و ویتامین است؛ اکنون با این روش ابداعی می‌توان در هر آسیابی آرد مورد نیاز برای تولید ماکرونی از دانه‌های چاودار را تولید کرد.

گفتی است چاودار نوعی دانه است که به صورت علوفه‌ای رشد می‌کند و عضوی از خانواده گندم محسوب می‌شود، البته تا حدی به دانه جو نیز نزدیک است. از دانه چاودار برای تهیه آرد، نان، خوراک برخی از حیوانات و نان ترد استفاده می‌کنند، همچنین می‌توان آن را به عنوان نوعی چاشنی استفاده کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.