یک پیش‌بینی مهم از مدت زمان جنگ در غزه

یک کارشناس مسائل منطقه می گوید: به نظر می رسد جنگ غزه به دلیل پیچیدگی هایی که دارد چند ماهی طول بکشد.

به گزارش تازه‌نیوز، حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به این سوال که با توجه به اجرای آتش بس موقت بین اسرائیل و حماس چقدر ممکن است شاهد آتش بسی کامل و دائمی باشیم و این روند ادامه دار باشد؟ اظهار داشت: شاید به نظر می رسد آتش بس چهار روزه ای که اعلام شده برای مدت بیشتری تمدید شود ولی شرایط امروز به گونه ای است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای حفظ جایگاه خود و فرار از مسئولیت ها به پیروزی ظاهری و فوری نیاز دارد و هدف نتانیاهو این است که بعد از این آتش بس مجددا عملیات نظامی علیه مردم غزه را ادامه دارد تا حماس و جهاد اسلامی را خلع سلاح کند.

به نقل از شفقنا، بخش هایی از گفت و گوی هانی زاده را در ادامه می خوانید:

به نظر می رسد چنین هدفی چندان در دسترس نیست و دستیابی اسرائیل به این هدف امکان پذیر نخواهد بود. شرایط نتانیاهو و فرماندهان نظامی اسرائیل در حالت دشواری قرار دارد و حصول اهداف آن ها ماه ها به طور می انجامد.
در عین حال جایگاه حماس و جهاد اسلامی کاملا مردمی و ریشه دار است و امکان خلع سلاح و بیرون راندن این دو جریان مهم مردمی وجود ندارد. از این رو بعد از آتش بس چهار روزه ممکن است درگیری ها برای مدت بیشتری ادامه پیدا کند لذا آتش بس ظاهری است و رژیم صهیونیستی به این آتش بس چندان پایبند نخواهد بود. امروز هم با وجود اعلام آتش بس هدف نتانیاهو ترور شخصیت های نظامی و تاثیر گذار است.
به نظر می رسد این جنگ به دلیل پیچیدگی هایی که دارد چند ماهی طول بکشد. تاکتیک های حماس و جهاد اسلامی و همچنین شرایط موجود منطقه نشان می دهد که جنگ چند ماه طول می کشد. امروز اسرائیل در سه حوزه اطلاعاتی و نظامی وسیاسی با شکست روبرو شده است.

این مطالب را هم ببینید:

شکست سیاسی موجب خواهد شد رژیم صهیونیستی وارد چرخه فروپاشی شود. این احتمال وجود دارد که خشونت ها در آینده تشدید شود و درگیری ها ادامه پیدا کند و بمباران ها علیه مردم غزه شدیدتر خواهد شد.
اسرائیل هدفی دارد و آن کوچ دادن اجباری اهالی غزه است. اسرائیل می خواهد مردم این منطقه را به جاهایی دیگر منتقل کند. این طرح موفقیت آمیز نخواهد بود مردم غزه پابند شهر خود هستند و تحت هیچ شرایطی از غزه خارج نخواهند شد. به نظر می رسد تمام طرح های رژیم صهیونیستی برای اخراج مردم غزه با شکست روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.