قیمت فضایی بنزین بعد از حمله به جایگاه‌ها؛ بالاخره حمله سایبری یا ویروس؟ +عکس و ویدئو

علت اختلال روز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در جایگاه‌های سوخت کشور حمله سایبری بود یا ویروس؟!

به گزارش تازه‌نیوز، دوشنبه ۲۷  آذرماه خبرهای اولیه از گوشه و کنار کشور از اختلال جایگاه های سوخت حکایت می‌کرد.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت در این باره گفته بود «موضوع اختلال در عرضه سوخت، سراسری اما در برخی جایگاه‌ها است و علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز رخ داده است که علت این اختلال یک مشکل فنی است».

ساعتی پس از گفته‌های سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در خبری اعلام کرد گروه هکری «گنجشک درنده» مسئولیت هک شدن جایگاه های سوخت در سراسر ایران را بر عهده گرفته است.

ادعای رونامه اسرائیلی در حالی مطرح شد که برخی از مسئولان ایرانی اعلام کرده بودند که سیستم سوخت کشور به خاطر اینکه به اینترنت متصل نیست، قابل هک شدن نیست.

واکنش وزیر نفت به حمله سایبری «گنجشک درنده» به سیستم سوخت کشور

اوجی وزیر نفت در واکنش به حمله سایبری به سامانه سوخت گفت: در حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، اسم عملیاتشان را گنجشک گذاشته‌ بودند اما خبر ندارند اینجا ایران است و در سال ۵۷ پر عقاب ریخت چه برسد به گنجشک.

فروش قیمت بنزین لیتری ۱۰هزار تومان

با شروع اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور برخی از فعالان رسانه‌ای از فروش قیمت بنزین با نرخ ده هزارتومان خبر دادند.

توییت درباره قیمت بنزین

کدام درست است؟ حمله سایبری یا خراب‌کاری از داخل؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در این رابطه گفت: سیستم سوخت رسانی کشور آنلاین نیست تا مورد حمله سایبری قرار بگیرد، حمله سایبری در فضای اینترنتی رخ می‌دهد. درست این است که یک ویروسی توسط یک فرد و شبکه نفوذ وارد سیستم سوختی کشور شده و این اتفاق افتاده است.

وی افزود: روند مدیریتی شرکت ملی پالایش و پخش در کشور روند خوبی نیست و دومین بار است که مورد حمله ویروسی قرار می‌گیرد. این شرکت راهکار‌های مقابله با این اقدامات را باید قبلا پیش بینی، طراحی و برنامه ریزی می‌کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا توسط یک فرد در داخل کشور صورت گرفته است و حمله روز دوشنبه حمله به سیستم پخش بنزین و گازوئیل و دیگر فراورده‌های نفتی نبوده بلکه حمله به اقتصاد کشور بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.