یمن چگونه آرامکوی عربستان را کوبید؟

افشاگری در خصوص شیوه عملیات یمنی‌ها علیه شرکت آرامکوی عربستان، در شبکه‌های خارجی، جنجالی شده است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، ابتکار عمل یمنی‌ها در استفاده از هوش مصنوعی در حمله به آرامکو و پایگاه های آمریکایی، جنجالی شد.

برخی از کارشناسان با اشاره به شانتاژ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان درباره استفاده اسرائیلی ها از ارتباطات ماهواره‌ای در ماجرای ترور شهید فخری زاده، به یک نکته مهم نیز اشاره دارند.

آنها تحلیل کرده‌اند که نیروهای جبهه مقاومت با کمک گرفتن از نیروهای ایرانی، در جریان حمله به آرامکوی عربستان، با استفاده از هوش مصنوعی بیش از 700 کیلومتر یک فروند پهباد یمنی‌ها را هدایت کردند. این پهباد از لایه های پیچیده پدافند آمریکایی – اسرائیلی عبور کرده و به بخش مهمی از این شرکت حمله کرده بودند.

این کارشناسان همچنین حمله موشکی ایران به پادگان عین الاسد و همچنین حمله موشکی نیروهای مقاومت به پایگاه های آمریکایی در عراق را مرهون استفاده از هوش مصنوعی تحت هدایت دانشمندان ایرانی تحلیل کرده‌اند.

اتفاقی که قطعا عربستان و شریک تازه‌اش در منطقه را بیش از گذشته، نگران می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی برای حمله به آرامکو

حمله به آرامکو چگونه بود؟

سخنگوی ارتش یمن وابسته به انصارالله چندی پیش اعلام کرد: با کمک و پشتیبانی خداوند، نیروهای موشکی توانستند ایستگاه توزیع آرامکو در جده را با موشک قدس۲ هدف قرار دهند. وی افزود: موشک قدس ۲ اخیراً پس از آزمایشهای عملیاتی موفقیت آمیز در عمق خاک عربستان که تاکنون اعلام نشده بود، مورد استفاده قرارگرفت.

وی گفت: این عملیات منحصر به فرد در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوزات سعودی ها علیه یمن صورت گرفت و در چارچوب آنچه نیروهای مسلح چند روز قبل از اجرای عملیات گسترده در اعماق خاک عربستان متعهد شدند انجام شد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.