یک نماینده مجلس: روسیه باید عذرخواهی کند وگرنه…

یک عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به مواضع اخیر روسیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: اینگونه مواضع هیچگونه خللی در تمامیت ارضی ایران ایجاد نخواهد کرد اما روسیه باید در خصوص مواضع اخیر خود عذرخواهی کند درغیراینصورت در روابطمان با این کشور تجدید نظر خواهیم کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مواضع اخیر روسیه در رابطه با جزایر سه گانه، اظهارداشت، دومین بار است که دولت روسیه چنین مواضعی را در رابطه با جزایر سه گانه ایران اتخاذ کرده درحالی که دور از شأن کشوری مثل روسیه است که چنین اشتباه تاریخی را مرتکب شود چراکه موضع گیری غیر مرتبط و غیر کارشناسی، شأن یک کشور را به شدت تنزل می دهد.

به نقل از شفقنا، بخش هایی از گفت‌وگوی حیدری را در ادامه می خوانید:

روسیه بیش از هر کشور دیگری می داند که این جزایر جزء لاینفک ایران است اما به دنبال بهره برداری از موقعیت اقتصادی و انرژی کشورهای عربی و سوء استفاده از شرایط موجود برای انحراف جامعه جهانی از مشکلات داخلی خصوصا در جنگ با اوکراین است. درحالی که اینگونه اظهارنظرها هیچ نتیجه ای ندارد جزء اینکه جایگاه بین‌المللی روسیه را تنزل می دهد.

این مطالب را هم ببینید:

ما در کمیسیون امنیت ملی حتما از وزیر امور خارجه دعوت کرده و این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
اینگونه مواضع هیچگونه خللی در تمامیت ارضی ایران ایجاد نخواهد کرد اما روسیه باید در خصوص مواضع اخیر خود عذرخواهی کند درغیراینصورت در روابطمان با این کشور تجدید نظر خواهیم کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.