محمدحسین کنعانی‌زادگان در برزخ!

دیدن چهره محمدحسین کنعانی‌زادگان روی نیمکت تیم پرسپولیس یکی از لحظات قابل تأمل دیدار این تیم مقابل نساجی مازندران بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، اخبار واصله حکایت از آن دارد که مدافع سرشناس پرسپولیس در لیست ۵۰ نفره تیم ملی است اما احتمال خط خوردن او از فهرست اعزامی به جام ملت‌های آسیا نیز وجود دارد!

کنعانی‌زادگان پس از خط خوردن از لیست بازی پرسپولیس و شمس آذر در دیدار بعدی مقابل نساجی مازندران نیز نیمکت‌نشین شد تا موقعیت او در تیم ملی حسابی تهدید شود. مدافع ملی پوش پرسپولیس هفته‌هاست که آرامش نداشته و با خودی و غیر خودی درگیری داشته است!

تیم ملی ایران موفق شد در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن، قطر را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد. پس از مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان جانشین او در زمین مسابقه شد. مدافعی که در جام جهانی با نظر کارلوس کیروش فرصت زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی ایران پیدا نکرد و بعد از خداحافظی کی روش با تیم ملی ایران در کامنتی خطاب به کی روش نوشت؛ او نه تنها به کنعانی و شجاع، بلکه به ایران خیانت کرده است! محمدحسین کنعانی‌زادگان گل اول ایران برابر قطر را به ثمر رساند و ظاهرا برنامه ویژه ای برای کیروش داشت که مهدی طارمی، میلاد محمدی و علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی جلوی او را گرفتند. هنگامی که کنعانی خود را برای شادی پس از گل آماده می‌کرد، ابتدا مهدی طارمی فریاد زد و خطاب به کنعانی گفت حسین انجام نده! سپس جهانبخش و میلاد محمدی به سمت مدافع پرسپولیس رفتند و هر کدام با جملات حسین نکن و حسین ولش کن به نوعی جلوی حسین کنعانی را گرفتند تا خوشحالی عجیبی انجام ندهد و احترام سرمربی سابق تیم ملی ایران حفظ شود. حسین کنعانی نیز همان خوشحالی همیشگی خود را به سبک دیگری انجام داد تا حاشیه جدیدی خلق نشود. در نهایت ایران با نتیجه ۴ بر صفر برابر قطر به پیروزی رسید درحالی که شنیده می‌شد برخی بزرگان تیم ملی حسابی از دست محمدحسین کنعانی‌زادگان شاکی و عصبانی شده‌اند.

در ادامه اما یک مصاحبه عجیب تلویزیونی، دردسر جدیدی برای مدافع پرسپولیس و سایر ملی پوشان اعزامی به جام جهانی قطر به وجود آورد. محمدحسین کنعانی‌زادگان در خصوص ماجرای سابق حضورش در باشگاه پرسپولیس با یک خودروی گران‌قیمت گفت: باشگاه پرسپولیس آن‌قدر بزرگ است که باید با همین ماشین‌های گران به آن‌جا برویم.

مدافع پرسپولیس در واکنش به صحبت مجری برنامه که گفت این ماشین حدود ۱۰۰ میلیارد می‌ارزد گفت: آن خودرو گذر موقت بود ولی یک خودرو رنج‌روور دیگر دارم که قرار است با همین حواله‌های پاداش فدراسیون فوتبال وارد کنم و آن ماشین همین حدود قیمت یعنی ۱۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد!

همین مصاحبه واکنش منفی امیرمحمد یزدانی و کشتی گیران تیم ملی را به دنبال داشت تا چالش جدیدی در ورزش ایران ایجاد کند و…!

در ادامه اما روز ۱۸ آذرماه گذشته، سردار هادیان‌فر رییس پلیس راهور در گفت‌وگو با خبرورزشی شبکه سه اعلام کرد خودروهای واردشده توسط بازیکنان تیم ملی پلاک نخواهد شد. او در این خصوص گفت: تا مصوبه صریح دولت را نبینیم، اجازه پلاک شدن خودروهای وارداتی توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال را نمی‌دهیم. خودروهای لوکس و آمریکایی که عامل تفاخر است را پلاک نمی‌کنیم. بعضی از این خودروها مشکلات گمرکی دارند ولی باید بگویم تا الان هیچکدام از آنها پلاک نشده است.

به نظر می‌رسید این مصاحبه به دلیل گفت و گوی تلویزیونی عجیب محمدحسین کنعانی‌زادگان باشد. اما ماجرا به همین موضوع پلاک نشدن، ختم نشد. بعد براساس مصوبه دولت «واردات یک دستگاه خودروی سواری به نام هر یک از بازیکنان و گروه کادر فنی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلامی از سوی وزارت ورزش و جوانان در قالب کالای همراه مسافر با سود بازرگانی صفر درصد و با رعایت قوانین و مقررات مربوط» مجاز اعلام شده بود.

۲۸ آذرماه گذشته اما بر اساس رأی قضات عضو هیات عمومی دیوان با استناد به بند نهم از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی که از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است، اختصاص مجوز واردات یک دستگاه خودروی سواری به هر کدام از بازیکنان تیم ملی فوتبال و کادر فنی را مصداق تبعیض ناروا دانست.

به عبارت بهتر دیوان عدالت اداری مصوبه پر سروصدا و حاشیه‌ساز هیات وزیران را باطل کرد؛ مصوبه‌ای که بر اساس آن، ملی‌پوشان فوتبال کشورمان بابت پاداش صعود به جام جهانی، مجوز واردات خودرو دریافت کردند!

حالا دعوت یا عدم دعوت محمدحسین کنعانی‌زادگان به یک چالش جدی برای کادرفنی تیم ملی تبدیل شده است. تیمی که قرار است به جام ملت‌های آسیا اعزام شود و به دلیل لغو مجوز واردات خودروی ملی پوشان آن دچار حاشیه شده و ممکن است ملاقات این بازیکنان تیم ملی با همبازی پرسپولیسی خود، جنجال جدیدی به وجود بیاورد. بنابراین این احتمال وجود دارد که کنعانی‌زادگان از لیست تیم اعزامی به جام ملت‌های آسیا خط بخورد خاصه آن که این روزها در پرسپولیس هم به یک نیمکت نشین تبدیل شده است!

به هر روی شنیدیم روزهای شنبه و یکشنبه قرار است کادرفنی تیم ملی تصمیم نهایی را در مورد لیست اعزامی به جام ملت‌های آسیا اتخاذ کند. آیا محمدحسین کنعانی‌زادگان، شانسی برای همراهی تیم ملی دارد؟ امیرقلعه نویی در این رابطه تصمیم نهایی را می‌گیرد و باید دید نظر سرمربی تیم ملی چیست؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.