مرگبارترین عملیات داعش در ایران کدام بود؟

حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان در مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی، مرگبارترین حمله داعش در ایران به حساب می‌آید.

به گزارش تازه‌نیوز، در ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲، چهارمین رهبر خود یعنی ابوحسین قریشی را پس از درگیری با عوامل دستگاه اطلاعاتی ترکیه از دست دادند و مسئولیت این گروه به فردی با نام ابوحفص الهاشمی القریشی منتقل شد. این موضوع نشان می‌دهد که گروه داعش و شاخه‌های متفاوت آن احتمالا از روش‌های جدید برای حملات تروریستی استفاده می‌کنند. این گروه تروریستی، نخستین بار در سال ۱۳۹۶ عملیاتی را در ایران ترتیب داد. در نتیجه حملاتی که در روز ۱۷ خرداد سال ۱۳۹۶ به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی رخ داد، ۱۷ نفر به شهادت رسیدند.این گروه تروریستی یک سال بعد در جریان حمله‌ مسلحانه به رژه‌ای که در روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز در جریان بود، باعث شهادت ۲۴ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر شد.

از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱، گروه داعش در ایران عملیاتی نداشت. در نخستین حمله تروریستی به شاهچراغ در چهارم آبان ۱۴۰۱ سه نفر با در دست داشتن اسلحه وارد صحن شدند و با شلیک به سوی مردم ۱۳ نفر را شهید و ۴۰ نفر دیگر را زخمی کردند. کمتر از یک سال بعد، حمله دوباره‌ای به شاهچراغ انجام گرفت. در حمله تروریستی ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ دو نفر شهی و هفت نفر دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت هر دو این حملات را به دوش گرفت.

حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان در مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی، مرگبارترین حمله این گروه در ایران به حساب می‌آید. تعداد شهدای این حمله تا امروز به ۹۰ نفر رسیده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.