این افراد با کارت سوخت خداحافظی کنند +جزئیات

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اجرای شرط دارابودن بیمه‌نامه شخص ثالث برای صدور کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: کارت سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث صادر نمی‌شود.

سیدکاظم عزیزی با اشاره به صادر نشدن کارت سوخت برای اشخاصی که بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند، توضیح داد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، صدور کارت سوخت برای خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه ممنوع است.

به گفته وی در حال حاضر ثبت درخواست صدور کارت سوخت برای خودرو و موتور سیکلت در دفاتر پلیس +۱۰ منوط به احراز بیمه نامه شخص ثالث انجام می‌شود و همچنین ارائه خدمات تغییر رمز کارت سوخت در نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز به شرط ارائه بیمه نامه شخص ثالث خودروی مربوطه صورت می پذیرد.

عزیزی با اشاره به الزامی بودن دریافت بیمه‌نامه شخص ثالث برای همه خودروها و موتورسیکلت‌ها، گفت: بر اساس آخرین تصمیمی که اتخاذ شد در بخش ناوگان تاکسیرانی، به‌زودی صرفاً تاکسی‌های درون شهری و برون شهری دارای بیمه نامه شخص ثالث، از سهمیه بنزین برخوردار می شوند که فرآیندهای مربوط به نحوه اجرای آن را درحال برنامه‌ریزی است.

به گفته معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در بخش خودروهای نفت گازسوز با موفقیت اجرا شده که از یک سو تاثیر بسزایی در افزایش مراجعه جهت تمدید بیمه نامه شخص ثالث و از سوی دیگر صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف نفت گاز به دلیل عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بدون بیمه و غیرفعال، را به همراه داشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.