رئیس دفتر روحانی دلیل رایزنی اصولگرایان با شورای نگهبان را لو داد!

رئیس دفتر دولت دوازدهم گفت: می‌گویند کمیته‌ای تشکیل شده تا اصولگرایان با شورای نگهبان رایزنی کنند برای چه رایزنی کنند، از ریز و درشت اصولگرایان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از منیبان، محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم درباره مأموریت ۳ چهره اصولگرا برای رایزنی با شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها و اینکه آیا اصلاح طلبان برنامه‌ای برای رایزنی با شورای نگهبان ندارند، گفت: می گویند کمیته‌ای تشکیل شده تا اصولگرایان با شورای نگهبان رایزنی کنند برای چه رایزنی کنند، از ریز و درشت اصولگرایان تایید صلاحیت شدند. رقابت جدی بین خود گروه‌های مختلف اصولگرا است این را برای افکار عمومی مطرح کردند که بگویند ما هم مشکل داریم.

محمود واعظی افزود: انتخابات فعلا این طور که ما ردصلاحیت‌ها را دیدیم چه در هیات‌هایی اجرایی و چه در هیات نظارت، فعلا تعداد محدودی را تایید کردند. پزشکیان و مطهری که آقا فرمودند و تایید صلاحیت شدند. تعدادی را اعلام کردند بقیه همه را ردصلاحیت کردند الان کسی در استان‌ها، شهرستان‌ها و تهران نیست که مردم به اعتقادات و تفکراتی که قبول دارند، آن نماد را پیدا کنند و در نهایت به آن لیست و حزب رای بدهند.

او با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره شورای نگهبان بیان کرد: آقای روحانی گفت شورای نگهبان شرایط حساسی دارد و اگر این شورا به وظیفه خود عمل کند من هم امیدوار می‌شوم.

واعظی درباره برنامه حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات و درخصوص اظهارات سخنگوی این حزب مبنی بر فشار بر نوبخت برای کناره گیری از انتخابات گفت: به نظر من نوبخت نباید از تهران بیاید در تهران کسی را نداریم.

او در ادامه تاکید کرد: حزب در معدود جاهایی که کاندیداها تایید شده‌اند فعال است اما در اکثر جاها، کاندیداهای حزب ما را تایید نکردند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است؛ در نشست هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان بعد از ارائه گزارش بررسی صلاحیت‌ها در جناح‌های مختلف سیاسی و اثرات آن بر مشارکت و تحقق منویات رهبری انقلاب و جایگاه جریان اصولگرایی در این زمینه و با توجه به گزارش‌های واصله درباره بررسی صلاحیت‌ها در حوزه‌های انتخابیه مقرر شد هیئتی سه‌نفره جهت رایزنی و مذاکره با شورای نگهبان تشکیل شود.

قرار است این هیئت سه‌ نفره متشکل از منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان و حجت الاسلام جلالی ضمن جمع‌بندی اطلاعات در موضوع ردصلاحیت‌ها، در تهران و استان‌ها، با شورای نگهبان رایزنی داشته باشند و با اخذ استدلال‌ها و ارائه مستندات لازم، زمینه حضور حداکثری کاندیداها و ارتقاء بسترهای لازم برای مشارکت سیاسی را فراهم کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.