واکسن کرونا شرکت‌های چینی ۲ ماه آینده به بازار عرضه می‌شود

یکی از مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) اعلام کرد واکسن کرونا شرکت‌های چینی طی ۲ ماه آینده برای استفاده مردم آماده خواهند شد.

به گزارشتازه‌نیوز و به نقل از گجت‌نیوز، هم‌اکنون کشور چین چهار واکسن را برای کروناویروس توسعه داده است که تمامی آنها در حال گذراندن مراحل آزمایشات بالینی هستند، از این تعداد حداقل ۳ مورد برای استفاده اضطراری کادر درمان در نظر گرفته شده‌اند.

آماده‌سازی واکسن کرونا شرکت‌های چینی طی ۲ ماه آینده

گویژن وو ( Guizhen Wu)، کارشناس ایمنی زیستی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین در ادامه گفته‌های خود بیان کرد آزمایش‌های بالینی مرحله سوم واکسن‌های توسعه یافته این کشور در حال سپری شدن است و در ماه نوامبر یا دسامبر امسال برای استفاده عموم به بازار عرضه خواهند شد. وی افزود در طی آزمایش‌های هیچ نوع علائم غیرطبیعی مشاهده نشده است.

اخیرا شرکت زیست فناوری چینی سینوواک (Sinovac) اعلام کرد واکسن توسعه یافته این شرکت موفق شد برای افراد مسن ایمنی مناسبی را در مقابله با کروناویروس ایجاد کند. شرکت داروسازی سینوفارم (Sinopharm) نیز در ماه ژوئیه امسال اعلام کرد واکسن‌های این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد. شرکت چینی کانسینو (CanSino) هم در ماه ژوئن موفق شد برای استفاده از واکسن خود در ارتش چین تاییدیه‌های لازم را دریافت کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.