بازی جدید خودروسازان با روان مردم/ تصمیم عجیب دولت که باعث التهاب بازار شد

تعدادی از مشتریان خودروسازان خبر از دریافت پیامک‌های غیر واقعی برای واریز خرید خودرو از سوی خودروسازان می‌دهند.

به گزارش تازه‌نیوز، پس از فراز و نشیب‌های عجیب صنعت خودرو و سر به فلک کشیدن قیمت‌ها دولت با ورود به حوزه تخصیص و فروش خودرو ضمن اجرای شیوه قیمت گذاری دستوری، برای فروش خودرو نیز شیوه‌هایی از قرعه کشی تا عرضه در سامانه موسوم به یکپارچه را در دستور کار قرار داد.

به نقل از اقتصاد‌24، در این بین با ایجاد فاصله شدید قیمتی بین بازار و کارخانه، دلالی خودرو نیز رونق گرفت، به طوری که در برخی خودرو‌ها این گپ قیمتی به چند صد میلیون تومان رسید. در این میان پس از افزایش چندین باره قیمت کارخانه‌ای و رسیدن اخباری از واردات خودرو پس از سال‌ها ممنوعیت، قیمت خودرو در بازار رو به نزول نهاد و کمی متعادل شد.

تصمیمی عجیب پس از به آرامش رسیدن بازار خودرو

اما اخیرا در تصمیمی عجیب پس از به آرامش رسیدن بازار خودرو، قرار بر واگذاری قیمت گذاری خودرو به وزارت صمت شده و شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو‌های داخلی کنار گذاشته شد. بلافاصله پس از این بار دیگر التهاب در بازار خودرو شروع به خودنمایی کرد.

اما این روز‌ها اتفاقی عجیب‌تر در بازار خودرو در حال رخ دادن است. برخی از افرادی که در سامانه یکپارچه برای خرید خودرو درخواست داده اند، پیامکی مبنی بر مراجعه به سایت برای واریز مبلغ خودروی درخواست داده شده دریافت کرده‌اند، اما زمانی که شخص برای واریز وجه مراجعه می‌کند، متوجه می‌شود که ظرفیت خودروی مورد نظر پر شده است، این در حالی است که فرصت ثبت نام بر اساس تاریخ قید شده در پیامک هنوز به پایان نرسیده است!

یکی از کاربران در این مورد می‌گوید: برای من پیامکی آمد که توسط لینک داخل پیامک به سایت شرکت ایران خودرو هدایت شدم. با توجه به اینکه آدرس آن سایت را از قبل داشتم مطمئنم که لینک جعلی نبود و به راحتی متصل شدم و تمام مراحل را انجام دادم، اما نهایتا با اینکه در پیامک عنوان شده بود تا ۲۶ دی ماه فرصت وجه موردنظر را به حساب خودروساز واریز کنم اما با پیام عدم وجود ظرفیت روبرو شدم!

این مشتری تاکید کرد: من برای تهیه پول، طلا‌های همسرم و خودروی خود را فروخته ام و هم اکنون حتی قادر به خرید دوباره آن‌ها هم نیستم!

پیامک واریز وجه خودرو

مشکل واریز وجه خودرو

یکی دیگر از مشتریان نیز می‌گوید پس از درخواست خودرویی از سامانه یکپارچه، پیامکی دریافت کرده است که برای واریز وجه خودرو به سایت خودروساز مراجعه کند؛ اما پس از مراجعه به سایت خودروساز هیچ سفارش فعالی یافت نشد و در سامانه یکپارچه نیز هیچ امکان پرداختی وجود ندارد.

حالا سوال اینجاست که با بالا گرفتن دوباره تب خودرو در کشور، دلیل این نوع بازی با روان مردم چیست؟!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.