واکسن ارزان؛ نقشه جدید چینی‌ها برای محبوبیت در کشورهای فقیر!

کشورهای مختلف جهان نسبت به چین، کرونا ویروس و پنهان‌کاری‌های این کشور در همه گیری فاجعه بار کووید-19 عصبانی هستند و این کشور با تولید واکسن چینی که اطلاعات گسترده‌ای هم درباره آن منتشر نکرده، دنبال کسب محبوبیت در میان کشورهای فقیر است.

به گزارش تازه نیوز، تلاش ناموفق چین در دیپلماسی واکسن و مردمان فقیر پاکستانی که حاضر به زدن واکسن چینی نیستند، خبرساز شد. رسانه ژاپنی از تلاش چین در عرضه بین المللی از آسیا تا افریقا و امریکای لاتین نوشته که قصد دارد از طریق دیپلماسی واکسن، محبوبیت خود را میان کشورهای فقیر و در حال توسعه افزایش دهد.

اما در کشوری مانند پاکستان که میلیاردها یوآن خرج زیرساختها کرده، مردم حاضر به زدن واکسن چینی ضدکرونا نیستند.

این کشور اطلاعات علمی گسترده‌ای درباره واکسن خود منتشر نکرده و تنها خود این کشور و امارات استفاده اضطراری از آن را صادر کرده‌اند.

چالش تولید و توزیع واکسن تولید چین و وضعیت جهان طوری است که برخی کشورها را مجبور به استفاده از آن برای بخشی از جمعیت خواهد کرد. نداشتن امکانات ذخیره سازی واکسن فایزر امریکایی در دمای منهای 70 درجه از جمله این دلایل است. و مبدا کرونا هم تلاش کرده تا از طریق برنامه Covax سازمان جهانی بهداشت واکسن خود را بین کشورها توزیع کند.

واکسن چینی

واکسن چینی ایمنی دارد؟

محققان روز سه‌شنبه در خصوص این تحقیق در مقاله‌ای که در پایگاه «medRxiv» منتشر شد، اعلام کردند در فاز نخست آزمایش این واکسن که ۱۹۱ شرکت کننده در سنین ۱۸ تا ۵۹ سال مورد آزمایش قرار گرفتند. واکسیناسیون هیچ واکنش شدیدی از سوی بدن این افراد نداشت.

تمامی اطلاعات به دست آمده در این آزمایش، ایمنی و ایمنی‌زایی این واکسن غیرفعال را پشتیبانی می‌کند و با توجه به مطالعات بیشتر در مورد کارایی آن در آینده، دلگرم کننده است.

چین صد‌ها هزار کارگر و دیگر گروه‌هایی که در معرض خطر بالا ابتلا قرار دارند، واکسیناسیون کرده است. این کشور دست کم ۴ واکسن در مرحله آزمایشی دارد که مراحل پایانی آزمایش‌های بالینی خود را سپری می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.