همه‌چیز درباره زندگی جواد خیابانی/ شغل دوم آقای گزارشگر چیست؟

جواد خیابانی، گزارشگر فوتبال معروف که به تحلیل بازی‌های فوتبال می‌پردازد. همچنین او همسری به نام بهناز دارد. آن‌ها یک دختر به نام نگار دارند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی جواد خیابانی بیشتر آشنا شوید.

به گزارش تازه‌نیوز، رویداد۲۴ نوشت: جواد خیابانی، گزارشگری باسابقه فوتبال، در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۴۵ در شهر کرج به دنیا آمد.

وی دارای مدارک تحصیلی بسیار گسترده‌ای است که شامل دکترای آسیب شناسی ورزشی، دو فوق لیسانس در رشته‌های مدیریت رسانه و مدیریت استراتژیک، و همچنین دو لیسانس در رشته‌های مهندسی متالورژی و تربیت بدنی می‌باشد.

اصالت و محل تولد جواد خیابانی

 

جواد خیابانی به عنوان پنجمین فرزند از هشت فرزند در شهر کرج به دنیا آمده است. پدر او به نام «حاج آقا» در انبارداری اداره اصلاح بذر کرج مشغول به کار بوده و مادرش به عنوان خانه‌دار فعالیت می‌کرده است.

او می‌گوید که از پدر و مادری تبریزی در شهر کرج به دنیا آمده است، اما اصالت او آذری است و تمام اقوام مادری او در یکی از روستا‌های اطراف تبریز به نام «حاج آقا» ساکن هستند.

تا سن شش سالگی، خانواده جواد خیابانی در شهر کرج ساکن بودند. اما در سال ۱۳۵۱، در شش سالگی، جواد به همراه خانواده به تهران مهاجرت کردند. وی در آن زمان وارد کلاس اول دبستان در منطقه ۱۰ آموزش و پرورش تهران شد.

کودکی جواد خیابانی

علاقه جواد خیابانی به گزارش از کودکی

از همان دوران تحصیل ابتدایی در دبستان جیحون در تهران، علاقه جواد خیابانی به اجرا و گزارشگری شکل گرفت. وی به عنوان مجری مراسم صبحگاه مدرسه و گزارش دادن از تمرینات ورزش صبحگاهی برای تمامی دانش‌آموزان، آغاز مسیر تحقق آرزو‌های بزرگ خود را تجربه کرد. این تجربه اولیه، او را به سمت رسیدن به اهداف بزرگتر و به دست آوردن آرزوهایش هدایت کرد.

استخدام جواد خیابانی در آموزش و پرورش

در سال ۱۳۶۸، در سن ۲۳ سالگی، جواد خیابانی به عنوان مدرس درس‌های فنی در یکی از هنرستان‌ها به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. او به مدت دو سال نیز در هنرستان رجایی بندرعباس به عنوان معاون آموزشی (ناظم) مشغول به کار شد.

در سال ۱۳۷۱، جواد خیابانی دعوت شد تا در برنامه “آنچه شما خواسته‌اید” که به دنبال علاقه‌مندان به گزارشگری فوتبال بود، شرکت کند. این برنامه از علاقه‌مندان خواست که برای حضور در تست، نامه‌ای به صدا و سیما بنویسند.

خیابانی پس از این برنامه، نامه‌ای به صداوسیما نوشت با این مضمون که همه حرف هایتان راست نیست و دست از این کار‌ها بردارید، آمدن به تلویزیون پارتی می‌خواهد.

دعوت جواد خیابانی به صدا و سیما

واکنش تهیه‌کننده آن برنامه به نامه بسیار جالب بود. پس از خواندن نامه، تهیه‌کننده با جواد خیابانی تماس گرفت و اعلام کرد که تحت تأثیر نامه‌اش قرار گرفته است. به همین دلیل، او را برای حضور در تست گزارشگری به صدا و سیما دعوت کرد.

خیابانی می‌گوید؛ آذر ماه سال ۱۳۷۱ بود که رفتم و تست دادم سپس نخستین برنامه‌ای که اجرا کردم، برنامه مسابقه فوتبال بود و در نهایت وارد گزارشگر شد.

شهرت جواد خیابانی با حماسه ملبورن

دیدار ایران و استرالیا در آخرین بازی پلی‌آف جام جهانی ۱۹۹۸ در فرانسه، که به عنوان حماسه ملبورن شهرت یافت، لحظه برتری برای جواد خیابانی به حساب می‌آید.

در این بازی (خرداد ۱۳۷۷)، جواد خیابانی به خداداد عزیزی، بازیکن تیم ملی ایران، لقب “غزال تیزپا” آسیا را داد.

جواد خیابانی می‌گوید: «من از عادل تست مجری گری گرفتم، ورود عادل فردوسی پور به تلویزیون با تست من بود، به او گفتم سعی نکن مثل من بشوی سعی کن عادل فردوسی پور بشی».

کاندیداتوری جواد خیابانی در انتخابات مجلس

جواد خیابانی در انتخابات مجلس سال ۱۳۹۵ نامزد شد. در ابتدا، ماجرای مدارک تحصیلی او باعث بروز حاشیه شد. اما پس از تایید معتبریت مدارک تحصیلی، در نهایت، یک ماه قبل از شروع انتخابات به دلیل مشکلات شخصی، از رقابت کناره گیری کرد.

شغل دوم جواد خیابانی

جواد خیابانی، علاوه بر فعالیت‌های گزارشگری و تهیه کنندگی در برنامه‌های ورزشی و اجتماعی، یک دفتر تبلیغاتی به نام “کانون آگهی و تبلیغاتی” دارد.

در زمانی که خیابانی در سازمان صدا و سیما حضور ندارد، می‌توان او را در دفتر تبلیغاتی خود در منطقه سعادت‌آباد پیدا کرد.

علاوه بر این، او یکی از سهامداران و نمایندگان شرکت جیووا است که در گذشته مدتی مسئول تأمین لباس‌های تیم ملی ایران بود. در همین مدت، او با سرمربی آن زمان تیم ملی، کارلوس کی‌روش، به اختلاف و مشکلاتی برخورد کرد.

همسر جواد خیابانی

 

جواد خیابانی و بهناز خیابانی ۲۱ سال پیش ازدواج کرده‌اند. در سال ۱۳۷۶، آن‌ها صاحب یک دختر به نام «نگار» شدند که تنها فرزند آنهاست.

جواد خیابانی و دخترش

سوتی‌های جواد خیابانی

در طول گزارش‌های مسابقات فوتبال، جواد خیابانی اشتباهات زیادی مرتکب می‌شود که بینندگان آن را به عنوان سوتی یاد می‌دهند. او به عنوان یکی از گزارشگران پراشتباه شناخته می‌شود، اگرچه خودش اعتقاد دارد که اشتباهات او به اندازه اشتباهات دیگران نیست.

«شوخی‌هایی که مردم می‌کردم اوایل دخترم را اذیت می‌کرد، اما با نگارم حرف زدم و گفتم خودش را درگیر این حرف‌ها و نقد‌ها نکند.

گفتم به هرحال این هم کار من است و یک سری آدم هم بیکار هستند و اذیت می‌کنند، تو ناراحت نشو و این شکلی اوضاع بهتر شد».

جوایز و افتخارات جواد خیابانی

 

در سال ۱۳۷۷، جواد خیابانی موفق شد جایزه بهترین گزارشگر فوتبال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دریافت کند.

در سال ۱۳۷۸ نیز، او توسط مجله سروش به عنوان دومین محبوب‌ترین چهره تلویزیونی در ایران بعد از حسین الهی قمشه‌ای انتخاب شد، توسط خوانندگان این مجله.

در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶، جواد خیابانی نیز به عنوان بهترین مجری برنامه‌های ورزشی انتخاب شد.

کاهش وزن جواد خیابانی

بعد از انجام جراحی ستون فقرات، جواد خیابانی تصمیم گرفت با رژیم غذایی سفت و سختی از اضافه وزن خود کاسته و کاهش وزن کند. او در مدت زمان مشخصی به شدت وزن خود را کاهش داد.

این کاهش وزن به گونه‌ای مشهود بود که برخی شایعه بیماری او را منتشر کردند.

جواد خیابانی

صحبت‌های تند بیرانوند علیه جواد خیابانی

جواد خیابانی پس از مسابقه تیم ملی ایران گفت: اگر من، مهدی توتونچی و مهمان‌های برنامه و بچه‌های پشت صحنه تیم تشکیل می‌دادیم ۴ گل به هنگ کنگ میزدیم!

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران، در مورد لزوم انتقاد سازنده گفت: انتقاد فنی را دوست داریم، ولی بی‌احترامی را نه؛ اینکه یک مجری با ۵۰-۶۰-۷۰ سال سن بگوید بچه‌های پشت صحنه را جمع کنیم و گرم کنیم هنگ‌کنگ را می‌زنیم، این به بازیکن تیم ملی بی‌احترامی نمی‌شود بلکه به کل کشور بی‌احترامی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.