کنفرانس خبری سرمربیان ایران و ژاپن؛ واکنش تومیاسو به شکست چه بود؟

کنفرانس خبری سرمربیان تیم ملی فوتبال ایران و ژاپن پس از دیدار دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یابد و به دور نیمه‌نهایی راه پیدا کند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، پس از بازی مقابل ژاپن اظهار کرد: خدا را شکر لطف خدا و اهل بیت شامل حال فوتبال ایران شد و توانستیم برد خوبی را به دست بیاوریم. آسیا باید به این بازی افتخار کند. بازیکنان امروز با قلبشان بازی کردند و ممنون محبت مردم ایران هستیم. لیاقت آنها بالاتر از این‌هاست. بازیکنانم امروز به خاطر مردم ایران بازی کردند و با بازی تاکتیکی و تکنیکی توانستیم بازی را در نیمه دوم ببریم.

او ادامه داد: حرفم این است که ابتدا از آقای تاج و هاشمی تشکر می‌کنم، بازیکنان جای خودشان، خواهش می‌کنم مسئولان نگاه به فوتبال و فدراسیون را عوض کنند. فوتبال می‌تواند نشاط را به جامعه بیاورد. از شما و آقای تاج خیلی ممنونم که در این یک ماهه زحمت کشیدند. دست یکایک بازیکنانم را می‌بوسم.

امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از بازی مقابل ژاپن هم اظهار کرد: خدا را شاکریم که لطف و عنایتش شامل حال ما شد و توانستیم یک بازی خوب و تاکتیکی انجام دهیم و با تمرکز بالا بازی را ببریم. اولا آسیا باید به این بازی افتخار کند. فوتبال ایران باید به این بازی افتخار کند و جوانان شایسته‌ای که امروز جانشفانی کردند، با قلبشان برای مردم بازی کردند، این مردم لیاقتشان بسیار بالاتر از این حرف‌هاست. امروز سربازان وطن نشان دادند که چه انسان‌های بزرگی هستند و فعلا خواستن را انجام بدهند. امیدوارم از این به بعد نگاه‌های نسبت به این فوتبال عوض شود.

در همین ارتباط این مطالب را هم ببینید:

او افزود: ما باید از فوتبال به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و از این پس باید از فدراسیون فوتبال نهایت حمایت را داشته باشیم که بتواند در سطح کلی در فوتبال ایران تاثیرگذار باشد. این بازی نقطه عطفی برای فوتبال ایران بود و فکر می‌کنم که جوانان ما کار خیلی بزرگی انجام دادند، نه به خاطر این برد، بلکه به خاطر کیفیت خوبی که نشان دادند. یک برنامه داشتیم که خط میانی آنها را با چرخشی که داشتند از بازی خارج کنیم. تا قبل از گلی که دریافت کردیم موفق نبودیم اما پس از گل فوتبالی در نیمه دوم بازی کردیم که به نظرم از سطح آسیا بالاتر بود. امیدوارم نگاه مسئولان به فوتبال عوض شود و حمایت کنند. نه فقط تیم ملی بلکه باشگاه‌ها را که بتوانیم مانند قطری‌ها استادیوم و زمین‌های خوبی داشته باشیم.

تومیاسو: شایسته پیروزی برابر ایران نبودیم

تاکهیرو تومیاسو، مدافع تیم ملی ژاپن پس از شکست تیمش برابر ایران و حذف از جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: ایران از نظر ذهنی بهتر از ما بود و همین کمک کرد تا آنها در نیمه دوم بهتر عمل کنند و برنده این بازی شوند. ما در نیمه دوم خوب نبودیم و نه تنها برتری خود را از دست دادیم بلکه در لحظات پایانی نیز شکست را قبول کردیم و باید با این تورنمنت خداحافظی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برابر ایران بدشانس بودند؟ جواب داد: خیر! موضوع اصلا شانس نبود و ما شایسته پیروزی در این دیدار نبودیم. حریف بهتر بود و مزد برتری‌اش را هم گرفت.

مدافع تیم فوتبال آرسنال در جواب این سوال که ژاپن تیمی در سطح اول فوتبال جهان دارد؟ بیان کرد: ما در این مسابقات هم به عراق و هم به ایران باختیم و برای رسیدن به سطح اول جهانی، باید در بازی‌های دشوار بهتر عمل کنیم و بتوانیم رقبای خود را شکست دهیم. ما با آنچه باید باشیم، فاصله داریم و باید این قضیه را مدیریت کنیم. باید از نظر ذهنی بزرگ شویم و بتوانیم به قدرتی که داریم مسلط شویم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.