رئال‌مادرید – اتلتیکومادرید؛ پرده آخر دربی پایتخت/ این مرتبه کُت تن چه کسی می‌رود؟

برای سومین مرتبه در سال ۲۰۲۴ تیم‌های شهر مادرید به مصاف هم خواهند رفت؛ این مرتبه در دیدار برگشت لالیگای اسپانیا.

به گزارش تازه‌نیوز، از ساعت ۲۳:۳۰ ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان آخرین دربی احتمالی مادرید در این فصل (در صورتی که در مراحل بعدی در لیگ قهرمانان اروپا دو تیم به یکدیگر برخورد نکنند) خواهد بود. رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید که در ژانویه ۲ مرتبه به مصاف هم رفتند، با فاصله کم برای سومین مرتبه در هفته بیست‌وسوم لالیگای اسپانیا مقابل هم قرار خواهند گرفت.

رئال‌مادرید؛ آخرین ضربه

به نقل از خبرورزشی، در سخت‌ترین شرایط و با وجود مصدومیت‌ها و فشردگی مسابقات، باز هم تیم کارلو آنچلوتی ۳ امتیازها را پشت سرهم گرفته تا خیرونای سمج را پشت سر بگذارد. حالا کارلتو و تیمش در آستانه بازی مهم با خیرونا در هفته آینده، باید برای سومین مرتبه در هفته‌های اخیر به مصاف اتلتیکومادرید برود. همین یک هفته مشخص می‌شود که رئال در چه مسیری خواهد افتاد؛ آیا برای خودشان دردسر درست می‌کنند یا خیال‌شان تا حد زیادی راحت خواهد شد؟ دربی در جام‌حذفی نشان داد اتلتیکو چقدر برای رئالی‌ها خطرناک است. با این حال آنچلوتی و شاگردانش می‌خواهند ضربه کاری را به همشهری وارد کنند.

اتلتیکومادرید؛ امید همه به ال‌چولو!

علاوه بر خود اتلتیکو که می‌تواند با برد در دربی امیدوار باشد به کورس قهرمانی برسد، تیم‌های دیگر مثل بارسلونا و خیرونا هم ترجیح می‌دهند به جای رئال، تیم دیگو سیمئونه برنده باشد. ال‌چولو در جام‌حذفی بدجور مچ کارلتو را خواباند و حالا با فاصله کم می‌خواهد در لالیگا هم موفق باشد. آخرین مرتبه اتلتیکو فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ رئال را دبل کرد و بعد از ۹ سال در پی تکرار آن خاطره شیرین هستند. به نظر می‌رسد با شروع سال ۲۰۲۴ کمی اتلتیکو وضعیت بهتری پیدا کرده و شاید بتواند طلسم پیروز نشدن در سانتیاگو برنابئو را هم بعد از ۸ سال بشکند.

آخرین جدال
هجدهم ژانویه ۲۰۲۴ در مرحله یک‌هشتم نهایی کوپادل‌ری، اتلتیکومادرید در خانه‌اش با نتیجه ۴-۲ از سد رئال‌مادرید گذشت و حریف همشهری را حذف کرد. لینو، موراتا، گریزمن و ریکلمه برای اتلتیکو و اوبلاک (گل‌به‌خودی) و خوسلو برای رئال در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی
۲۳۵) دربی مادرید از ۱۱۸ سال پیش برگزار شده است. در ۲۳۵ بازی قبلی بین رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید، رئالی‌ها ۱۱۶ برد و اتلتی‌ها ۵۹ برد کسب کرده‌اند. ۶۰ بازی هم بین این دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۷۳) در تاریخ لالیگای اسپانیا، این دو تیم ۱۷۳ مرتبه هب مصاف هم رفته‌اند که ۹۱ بازی را رئال برده و ۴۱ بازی را اتلتیکو. ۴۱ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۲) بعد از این که در لالیگا، رئال‌مادرید ۱۲ بازی مقابل اتلتیکومادرید را نباخت، در ۴ دربی آخر ۲ مرتبه شکست خورده است. یک بازی را برده و یک بازی هم بدون برنده تمام شد.
۸) حدود ۸ سال قبل (۲۷ فوریه ۲۰۱۶) برای آخرین مرتبه اتلتیکو دربی را در زمین حریف برد. از آن بازی به بعد در سانتیاگو برنابئو، رئال ۳ بازی را برده و ۴ بازی هم مساوی شده است.
۱۴) این فصل کمتر به عملکرد خوب دفاعی رئال‌مادرید اشاره شده است، در حالی که با مصدومیت کورتوا، آلابا و میلیتائو، کارلتو مشکلات زیادی داشت. فقط ۱۴ گل خورده در ۲۲ هفته برای تیمی ثبت شده که در حال حاضر از دروازه‌بان سومش استفاده می‌کند.
۲۳) کارلو آنچلوتی و دیگو سیمئونه ۲۳ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هر مربی ۹ برد بوده و ۵ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۲۲) کریستیانو رونالدو با ۲۲ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی مادرید است و بعید است به این زودی‌ها بازیکنی به ستاره سابق رئال برسد.
۴۳) سرخیو راموس با ۴۳ حضور باسابقه‌ترین بازیکن دربی مادرید است. از بین بازیکنان فعلی دو تیم، کوکه با ۳۹ حضور و لوکا مودریچ با ۳۷ حضور بین باسابقه‌ها قرار گرفته‌اند.

مصدومان و محرومان
تیبو کورتوا، ادر میلیتائو و داوید آلابا سه مصدوم رئال‌مادرید هستند که برای طولانی مدت از ترکیب تیم کارلتو دور خواهند بود. ویتولو، توماس لمار، مارکسو پائولو، سزار آسپیلیکوئتا، خوسه خیمنس و آلوارو موراتا هم مصدومان اتلتیکومادرید هستند که البته از این جمع شاید موراتا به بازی با تیم سابقش برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
لونین، کارواخال، رودیگر، ناچو، گارسیا، والورده، کروس، شوامنی، بلینگام، رودریگو و وینیسیوس.
اتلتیکومادرید: اوبلاک، ارموسو، ویتسل، رینیلدو، مولینا، لینو، دی‌پائول، کوکه، باریوس، گریزمن و دپای.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.