آمار نگران‌کننده خودکشی در همسایه ایران خبرساز شد

شهرهای عراق روزانه‌ شاهد گسترش پدیده خودکشی هستند، این در حالی است که هیچ نشانه‌ای از اقدامات دولت برای مقابله با آن به چشم نمی‌خورد.

به گزارش تازه‌نیوز، شهرهای عراق روزانه‌ شاهد گسترش پدیده خودکشی هستند، این در حالی است که هیچ نشانه‌ای از اقدامات دولت برای مقابله با آن به چشم نمی‌خورد.

رسانه‌های عربی اعلام کردند: با وجود آنکه دولت عراق پنج ماه پیش برنامه هفت‌ساله جلوگیری از خودکشی را برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ تدوین کرده است، اما بر اساس آمار رسمی و بدون احتساب منطقه اقلیم کردستان عراق، روزانه حداقل یک مورد خودکشی در عراق رخ می‌دهد.

فاروق حنا عضو کمیسیون حقوق بشر در مجلس عراق در این باره اعلام کرد: ما شاهد افزایش قابل توجه خودکشی در کشور به ویژه طی سه سال گذشته هستیم، با وجود آنکه تصویب راهبرد ملی جلوگیری از خوکشی در دولت عراق بیانگر توجه دولت به این معضل است، اما در مقابل ما هیچ اقدام واقعی و ملموسی از سوی دولت در این راستا مشاهده نکرده‌ایم، به ویژه که خودکشی روزانه‌ در حال وقوع است.

بیشتر بخوانید:

به نقل از اعتمادآنلاین، طه الدلیمی پژوهشگر مسائل اجتماعی هم به رسانه‌های عربی گفت: پارامترهای خودکشی در عراق روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و در شرایطی آمار رسمی از خودکشی سالانه ۳۵۰ نفر حکایت دارد که ده‌ها مورد دیگر از خودکشی‌ها به طور رسمی به عنوان خودکشی به ثبت نمی‌رسند.

گفتنی است بر اساس ماده ۴۰۸ قانون جزایی عراق، هر فردی که اقدام به تحریک یا کمک به شخصی برای خوکشی کند، به هفت سال زندان محکوم می‌شود، اما عملاً هیچ مجازاتی برای فردی که دست به خودکشی می‌زند در قانون عراق لحاظ نشده است.

به گفته کارشناسان، مشکلات اقتصادی و اجتماعی به ویژه فقر و بیکاری عوامل اصلی خودکشی در عراق هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.