اعمال تخفیف اینترنت دانشجویی فقط با استفاده از پلتفرم‌های دانشگاه

معاون آموزشی وزارت علوم به بیان توضیحاتی درباره پیش شرط تعلق گرفتن اینترنت دانشجویی رایگان یا ارزان پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی خاکی، صدیق معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره نحوه برگزاری کلاس‌های عملی در ترم تحصیلی جدید گفت: در چند ماه گذشته تلاش‌های زیادی برای برطرف کردن چالش‌های آموزش مجازی در موسسات و دانشگاه‌ها انجام شده است، یکی از این چالش‌های بخش دروس عملی و آزمایشگاهی است.

او در ادامه بیان کرد: برخی از دانشگاه‌های ما که اساتید ماهری داشتند یا از زیر ساخت‌های خوبی برخوردار بودند، موفق شدند برخی از آزمایش‌های و دروس عملی را منطبق با استاندارد‌های دنیا به صورت الکترونیکی برگزار کنند، البته این امر خیلی همه گیر نبود و تعداد معدودی از اساتید از این شیوه‌ها استفاده کردند.

 

ارائه دروس عملی در برخی دانشگاه ها فقط با حضور فیزیکی امکان پذیر است

خاکی صدیق در ادامه با بیان اینکه برگزاری مجازی دروس آزمایشگاهی تجربه خوب و موفقی بود، اضافه کرد: در حوزه ستادی، اسنادی را برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی درباره استفاده از فضای مجازی و آزمایش‌های الکترونیکی ابلاغ کردیم. در برخی دانشگاه‌ها و دروس این امر امکان پذیر و در برخی موارد بلعکس است و حتما باید حضور فیزیکی دانشجو را داشته باشیم.

او در ادامه بیان کرد: تلاشمان این است که در قسمت‌هایی که می‌شود این کار را انجام داد، پیش زمینه‌های آن فراهم شود و دانشگاه‌ها از این فرصت استفاده کنند. با این وجود تمام تلاش ما این است که آموزش دانشجو‌ها به مشکل نخورد و اختلال جدی در امر آموزش رخ ندهد. تمام دنیا تلاششان را می‌کنند که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با وقفه رو به رو نشوند.

 

ارائه خوابگاه به صورت هتلی در دانشگاه‌های تهران

خاکی صدیق با اشاره به اینکه بخشی دیگر از دروس عملی را در ترم تحصیلی پیش رو، دانشجویان در دانشگاه‌ها به نوبت و به صورت محدود  می‌گذرانند.، ادامه داد:  در تابستان تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موفق شدند بخشی از دروس عملی و کارگاهی را برگزار کنند، اما آمار دقیقی از میزان ارائه دروس عملی در ترم قبل نداریم. به عنوان مثال در دانشگاه‌های تهران خوابگاه به صورت هتلی در اختیار دانشجویان گذاشته شد.

او ادامه داد: در این شیوه دانشجو به مدت دو تا سه هفته در خوابگاه مستقر می‌شد و آزمایش‌ها  را در دانشگاه انجام می‌داد و بعد از پایان کار به شهر محل سکونت خود باز  می‌گشت و امیدواریم که دروس عملی را هم به این صورت جبران کنیم.

معاون آموزش وزیر علوم درباره اینترنت دانشجویان نیز گفت: به ما قول داده اند که به صورت قابل توجهی تخفیف هزینه اینترنت به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارائه شود. مبلغ یا درصد آن هنوز به صورت دقیق ارائه نشده، اما وزارت ارتباطات در این زمینه مثل ترم قبل همراهی می‌کند.

 

علت برخوردار نشدن دانشجویان از اینترنت دانشجویی در ترم قبل

خاکی صدیق در ادامه درباره اعتراض دانشجویان به برخوردار نشدن از اینترنت رایگان در ترم گذشته، اظهار کرد: اینترنت دانشجویی مختص کسانی است که آموزش را از طریق اینترنت دانشگاه‌ها ببینند. برخی اعتراض می‌کنند که هزینه اینترنت ما کاهش پیدا نکرده و دلیلش این است که این دانشجویان اینترنت خود را از مسیری غیر از دانشگاه گرفته اند.

او ادامه داد: این دانشجویان اینترنت خود را از پلتفرم‌هایی غیر از پلتفرم اصلی دانشگاه‌ها گرفته بودند در حالی که اینترنت دانشجویی شامل این موارد نمی‌شود بلکه شامل دانشجویانی می‌شود که از طریق پلتفرم دانشگاه‌ها وصل می‌شوند.

گفتنی است، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات در این رابطه گفته است، تخصیص اینترنت با دانشجویان شامل پلتفرم‌های آموزش مجازی مورد تایید وزارتخانه‌های علوم است که با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، کلاس‌های درس به صورت مجازی روی این بستر‌ها برگزار شود. آدرس IP پلتفرم دانشگاه‌ها در اختیار اپراتور‌ها قرار می‌گیرد و به این وسیله دسترسی به این سایت‌ها برای دانشجویان شامل تسهیلاتی می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.