حملات مرگبار تروریستی در آمریکا در راه است

ترامپ پیش‌بینی کرد که به دلیل نفوذ بسیاری از مهاجران غیرقانونی به آمریکا، این کشور در آینده نزدیک شاهد حملات تروریستی خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی‌اش در دانشگاه کارولینا گفت که به دلیل نفوذ بسیاری از مهاجران غیرقانونی به آمریکا،  این کشور در آینده نزدیک باید شاهد حملات تروریستی باشد.

او گفت: افرادی در کشور ما نفوذ می‌کنند که نباید اینجا باشند. اشخاصی در حال نفوذ به کشور ما هستند و می‌توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند. احتمال وقوع حملات تروریستی صددرصد در آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد.

ترامپ تأکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر، به «سیاست مرزهای باز» که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا آغاز شده است، پایان خواهد داد و بزرگترین اخراج مهاجران غیرقانونی در تاریخ آمریکا را آغاز خواهد کرد.

ترامپ پیشتر هشدار داده بود که تا پایان دوره ریاست جمهوری بایدن، تعداد مهاجران غیرقانونی در آمریکا به حدود ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید و تعداد آنها از جمعیت ایالت نیویورک بیشتر خواهد شد.

پیمان ناتو را نادیده گرفته و از روسیه می‌خواهد به متحدان حمله کند

به نقل از ایسنا، ترامپ همچنین در تشدید حملات خود به ناتو مدعی شد که به یک رهبر خارجی گفته است روسیه را تشویق می‌کند تا «هر کاری که می‌خواهد» در قبال کشورهای عضوی که از نظر او به اندازه کافی برای دفاع از خود هزینه نمی‌کنند، انجام دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: یکی از روسای جمهور یک کشور بزرگ بلند شد و گفت: «خب، آقا، اگر پول ندهیم و روسیه به ما حمله کند، از ما محافظت می‌کنید؟» . من گفتم، شما پولی ندادید. تو بدهکار هستی. فرض کنیم این اتفاق افتاده است. نه، من از شما محافظت نمی‌کنم. در واقع، من آنها را تشویق می‌کنم که هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.»

اظهارات ترامپ در حالی بیان می شود که جمهوری خواهان در حال بحث در مورد ارائه کمک‌های خارجی اضافی به اوکراین است. سنا در حال بررسی قانونی است که ۶۰ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص می‌دهد. با این حال، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، تردید ترامپ را در مورد انجام این کار تکرار کرده‌اند. ترامپ مدت‌هاست که منتقد سرسخت مشارکت آمریکا در این ائتلاف بوده و اغلب کشورهای اروپایی را بر سهم هزینه‌های دفاعی آن‌ها مورد انتقاد قرار داده است و به نظر می‌رسد که به کمک مالی غیرمستقیم به عنوان بخشی از مشارکت در ائتلاف اشاره می‌کند.

از سال ۲۰۰۶، هر یک از اعضای ناتو دستورالعملی مبنی بر صرف حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای هزینه‌های دفاعی تا سال ۲۰۲۴ داشته است. بیش از نیمی از آنها تا سال ۲۰۲۳ به این هدف رسیده‌اند یا به آن نزدیک شده‌اند و بسیاری از کشورهای عضو هزینه‌های خود را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین افزایش داده‌اند.

ترامپ قبلاً گفته بود که تهدید کرده است از متحدان ناتو در برابر حمله روسیه محافظت نخواهد کرد. در جریان رویدادی در سال ۲۰۲۲ در بنیاد هریتیج، رئیس‌جمهور سابق جلسه‌ای را بازگو کرد که در آن به رهبران خارجی گفت که اگر کشورهای دیگر برای دفاع خود هزینه بیشتری نکنند، ممکن است از بند ۵ دفاع جمعی ناتو پیروی نکند. به نظر می‌رسد این حکایت اشاره‌ای به نشست سران ناتو در سال ۲۰۱۸ باشد، که در آن رهبران اظهار داشتند که تهدیدهای ترامپ آنچنان که واشنگتن پست قبلاً گزارش کرده بود، صریح نیست. اما اظهارات روز شنبه تشدید آن اظهارات قبلی بود.

بر اساس ماده ۵، اگر متحد ناتو مورد حمله قرار گیرد، سایر کشورهای عضو ناتو آن را «حمله مسلحانه علیه همه اعضا می‌دانند و اقدامات لازم را برای کمک به متحد مورد حمله انجام خواهند داد.» از زمان تأسیس ناتو در سال ۱۹۴۹، این بند تنها یک بار مورد استناد قرار گرفته است: در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۱، پس از حملات تروریستی روز قبل در ایالات متحده.

چندین کارشناس درک ترامپ از تعهدات مالی کشورهای عضو ناتو را نادرست توصیف کردند و استدلال کردند که مخالفت او با امنیت جمعی به عنوان یک کشور عضو نابجا است.

ترامپ به طور گسترده نسبت به ناتو ابراز تردید کرده است. وب‌سایت کمپین او می‌گوید: «ما باید فرآیندی را که تحت مدیریت من برای ارزیابی اساسی هدف ناتو و مأموریت ناتو آغاز کردیم، به پایان برسانیم.»

ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود بارها تلاش کرد تا اعتباری برای پرداخت بیشتر کشورهای ناتو به دست آورد و مدعی شد که «صدها میلیارد» دلار در نتیجه شکایات وی از کشورهای دیگر به عنوان اعضای «متخلف» به ناتو وارد شده است.

بایدن حتی نمی‌داند که زنده است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر  جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به سخره گرفته و به حامیانش گفت که دموکرات 82 ساله «نمی‌داند که زنده است».

ترامپ در یک نمایشگاه انجمن ملی تفنگ (NRA) در هریسبورگ، پنسیلوانیا، وزارت دادگستری ایالات متحده را به دلیل محاکمه او به دلیل سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده محکوم کرد، در حالی که از اتهام زدن بایدن به خاطر همین جرم خودداری کرد. ترامپ گفت: «این چیزی نیست جز آزار و اذیت انتخابی مخالف سیاسی بایدن یعنی من.

او ادامه داد: «و من فکر نمی‌کنم این بایدن باشد که در پشت پیگرد قانونی قرار دارد، زیرا فکر نمی‌کنم او از زنده بودنش خبر داشته باشد.

در حالی که او مرتباً توانایی‌های ذهنی بایدن را به سخره می‌گیرد پیش از این هم گفته بود که رئیس‌جمهور «نمی‌تواند دو جمله را به هم ربط دهد».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.