اقدام تروریستی علیه ‌امنیت و آرامش مردم/ می‌خواهند نشان دهند در ایران امنیت نیست

یک نماینده مجلس گفت: دشمنان نگاهی به ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو دارند و می‌خواهند نشان دهند که در ایران امنیت نیست و مردم را بترسانند.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه تجارت‌ نوشت: در ساعات اولیه بامداد دیروز –چهارشنبه- انفجاری در خط لوله گاز سراسری در استان چهارمحال و بختیاری رخ داد که مشکلاتی همچون قطعی و کاهش فشار گاز در نقاط مختلف کشور را به همراه داشت. بعد از انفجار در خط لوله گاز سراسری چهارمحال و بختیاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از انفجار در خطوط انتقال گاز در اطراف منطقه خرم‌بید این استان خبر داد و گفت: بررسیها حاکی از آن است که این حادثه یک خرابکاری بوده است. این اتفاقات خرابکارانه در سطحی گسترده واکنش‌های مقام‌های دولتی و مسئولان استانی را به همراه داشت. به گزارش «تجارت» سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در این خصوص گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز (دیروز چهارشنبه) در اثر قدامات خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری اتفاق افتاد.

عقلی در ادامه گفت: در حال حاضر آتش سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر شده و به سرویس باز گردد. مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند. علی خاطرنشان کرد: وزیر محترم نفت از ساعات اولیه وقوع حادثه در دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حضور یافت و جلسه ستاد بحران را با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد شرکت تشکیل داد. وی در پایان با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده در کنترل مصارف، در حال حاضر مشکلی در تامین گاز شهر‌ها وجود ندارد گفت: مشکلات اندک ایجاد شده در روستا‌های اطراف محل انفجار به سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد. ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و LPG در این منطاق فراهم شده و در اختیار روستا‌های مورد نظر قرارخواهد گرفت؛ لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

پی‌گیری سریع ماجرا از سوی تیم‌های امدادی و عملیاتی

طبق اعلام شرکت ملی گاز ایران، در ساعات اولیه وقوع حادثه تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به منظور اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خط به محل حادثه اعزام شدند. در سطحی دیگر، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آمادگی تیم‌های عملیاتی این شرکت و حضور در محل وقوع حادثه انفجار خط لوله سراسری، گفت: آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است، همچنین برای روستا‌های اطراف خط لوله که دچار قطعی گاز شده‌اند سوخت جایگزین و LPG به حد کافی تامین شده است لذا مردم نگرانی از بابت قطع گاز نداشته باشند

ایجاد اختلال در شبکه گازرسانی شهرهای مختلف کشور

حادثه خرابکارانه انفجار خط لوله گاز از همان ساعات اولیه اختلال‌های را در شبکه گازرسانی به چند شهر در استان‌های مختلف کشور ایجاد کرد. در همان ساعات اولیه، ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: پیرو مصوبه ستاد مدیریت بحران استان گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود. در سطحی دیگر، مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: گاز ادارات استان به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی،‌ قطع و در مصرف صنایع نیز محدودیت‌هایی اعمال شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از محدودیت گازرسانی به صنایع بزرگ اصفهان و قطع شدن گاز در ۳۵ روستای بخش وردشت سمیرم خبرداد. همچنین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به دنبال تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران و تصمیم دیسپاچینگ شرکت گاز در خصوص پیشگیری از افت فشار گاز، مصرف تمامی صنایع و اداره های این استان از امروز چهارشنبه تا اطلاع ثانوی قطع شد. علاوه بر این در عصر دیروز تعطیلی تمامی ادارات استان کردستان به دلیل کاهش فشار گزار برای امروز –پنج‌شنبه- اعلام شد.

واکنش دولت به اقدام خرابکارانه در خط انتقال سراسری گاز کشور

برخی وزرا و معاونین رئیس‌جمهور، دیروز چهارشنبه ۲۵ بهمن، پس از پایان جلسه هیأت‌دولت به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند، جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران با تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس، گفت: وزیر نفت با تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس، گفت: این اقدام واقعا تروریستی در ساعت یک بامداد امروز در شبکه خطوط انتقال گاز سراسری در سه منطقه کشور اتفاق افتاد. با پیش‌بینی که از مدتها قبل نسبت به اقدامات تروریستی دشمنان کشورمان با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن داشتیم این آمادگی را داشتیم که در صورت خرابکاری در خطوط انتقال نفت و گاز کشورمان به سرعت وارد شویم به همین دلیل در آمادگی کامل به سر می‌بردیم. از ساعات اولیه انفجار در خطوط انتقال گاز همکارانم در شرکت ملی گاز به سرعت آرایش شبکه انتقال را تغییر داده و تیم‌های عملیاتی را به مناطق حادثه اعزام شدند و خوشبختانه خسارات‌های جانی نداشتیم. وی ادامه داد: با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز کشور ان‌شاءالله هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور اتفاق نخواهد افتاد. به جز چند روستای نزدیک به محل انفجار گاز سایر مناطق وصل است. قول می‌دهیم تا عصر امروز قطعی‌های موردی گاز رفع شود. در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۹ نیز با اقدام تروریستی مشابهی روبرو شدیم که البته در آن زمان گاز چهار منطقه به صورت موقت قطع شد اما اجازه ندادیم مشکلی برای مردم به وجود بیاید.

واکنش نمایندگان مجلس

علاوه بر مقام‌های دولت، بخشی از نمایندگان مجلس نیز به اقدام تروریستی اخیر واکنش نشان دادند. محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: دشمن از ملت ایران به دلیل حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ثبت اثر تاریخی به شدت عصبانی است لذا به دنبال انتقام‌گیری از ملت و انقلاب کشورمان هستند که نباید به آنها اجازه انجام اقدامات تروریستی را داد. او. در واکنش به اقدام خرابکارانه و انفجار در خط لوله گاز بروجن اظهار کرد: یکی از راهبردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری بحث امنیت است مبنی بر این‌که دشمن می‌خواهد با ایجاد ناامنی، امنیت را به‌هم زده و انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی اضافه کرد: این‌که اخیرا شاهد انفجارهایی هستیم و قبل از آن انفجار تروریستی در جمع مردم را داشتیم و امروز هم شاهد اقداماتی در حوزه اقتصادی و انرژی هستیم لذا باید همه هم و غم خود را بر این موضوع بگذاریم که دشمن نتواند راهبرد خود را محقق کند. روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران ندر مجلس شورای اسلامی نیز ضمن محکوم کردن اقدام خرابکارانه دشمنان در انفجار خط لوله گاز در استان فارس تاکید کرد: زیرساخت‌های اقتصادی کشور به شدت قوی است و از لحاظ زیرساختی و زیربنایی در وضعیت خیلی خوب قرار داریم و با انفجار یک خط انتقال گاز اتفاقی در کشور نخواهد افتاد. وی با تاکید بر اینکه مردم ما دست دشمن را خوانده‌اند، ادامه داد: نه تنها هیچ گاه مسائلی نظیر اقدام خرابکارانه در استان فارس موجب تضعیف فضای عمومی کشور نشده است بلکه حتی عزم و اراده مردم را در حمایت هرچه بیشتر از نشان جمهوری اسلامی اثبات کرده است. این نماینده مجلس تصریح کرد: دشمنان نگاهی به ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو دارند و می‌خواهند نشان دهند که در ایران امنیت نیست و مردم را بترسانند و دلسرد کنند درحالیکه مشاهده کردیم که با توجه به حمله تروریستی کرمان و با وجود خطر حمله تروریستی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، مردم بی توجه به این خطر، حضور پررنگی را در راهپیمایی سراسری سالروز پیروزی جمهوری اسلامی ایران از خود نشان دادند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.