سخنانی که به شدت رنگ و بوی تهدید داشت/ جنگی تمام‌عیار علیه اسرائیل به راه انداخته‌ایم

«ما در قلب یک نبرد واقعی در جبهه‌ای هستیم که بیش از ۱۰۰ کیلومتر امتداد دارد و ظهور شهدای مقاومت بخشی از نبرد است.»

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه جوان نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی غروب دیروز، هرچند به رژیم صهیونیستی اعلام جنگ رسمی نکرد ولی در سخنانی که به شدت رنگ و بوی تهدید داشت، گفت که این رژیم با حمله به نبطیه و کشتن غیرنظامیان پا را از حد خود فراتر گذاشته و لبنان عملاً «در دل یک نبرد حقیقی» با دامنه ۱۰۰ کیلومتر قرار گرفته است. نصرالله ضمن تأکید بر اینکه تل‌آویو بهای حمله به غیرنظامیان در لبنان را خواهد پرداخت، گفت: «بهای خون غیرنظامیان در جنوب خون خواهد بود، نه سایت‌ها، دستگاه‌های جاسوسی و وسایل نقلیه.»

سیدحسن نصرالله دیروز در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید، مواضع مقاومت حزب‌الله را درباره جنگ غزه و نبرد در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی تشریح کرد. وی با اعلام اینکه از شاخصه‌های مقاومت این است که علما و رهبران آن پیشگام شدند تا در جرگه شهیدان قرار گیرند و این موضوع از ابتدای پیدایش غده سرطانی اسرائیل تا امروز همواره به این منوال بوده است، گفت: «دشمن فکر می‌کند با کشتن یا ربودن فرماندهان همان‌طور که درباره امام موسی صدر انجام شد و تهدید برای زنان و مردان شاید بتواند ما را وادار به تسلیم یا عقب‌نشینی کند یا احساس کنیم که سست شدیم و از مسئولیت خود دست برداریم، اما هرگز این‌طور نیست.»

او درباره جنایت نبطیه و الصوانه گفت: «این تجاوز اخیر تحولی است و باید درباره آن درنگ کنیم، چون در درجه اول غیرنظامیان هدف قرار گرفتند و اعتقاد ما این است که این حملات عمدی بوده است و اگر می‌خواستند فقط مجاهدان را هدف قرار دهند، می‌توانستند غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.» نصرالله به صراحت هشدار داد: «ما نمی‌خواهیم وارد معادله عمل و عکس‌العمل شویم. آن‌ها هر چقدر بتوانند از ما می‌زنند و ما هم هر چقدر بتوانیم از آن‌ها می‌زنیم. مجاهدان ما هر جا ببینند هدفی باشد، شک نمی‌کنند و هدف قرار می‌دهند. آن‌ها (صهیونیست‌ها) هم همین کار را می‌کنند.»    اقدام موشکی، اولین واکنش ما بود او با اشاره به سوابقی از اقدام حزب‌الله در حمایت از غیرنظامیان، تأکید کرد که هدف دشمن از کشتن غیرنظامیان، فشار به مقاومت با هدف توقف آن است، چراکه از ۷ اکتبر تا امروز همه فشار‌های امریکایی‌ها و ناوگان‌های آن‌ها و همه تماس‌های گرفته شده این بود که جبهه جنوب لبنان به غزه باز نشود و پس از گشوده شدن این جبهه، فشار‌ها متوجه آن بود. بیش از ۱۲۰ روز است که این جبهه فعال است.

او گفت: «فریاد در فلسطین اشغالی بلند است. کشتن نیرو‌های ما و تجاوز به ضاحیه جنوبی نتوانست ما را متوقف کند. دشمن می‌خواهد ما را متوقف کند، اما فعالیت ما بیشتر خواهد شد و آن‌ها باید هر توقعی داشته باشد لذا صبر می‌کنیم و غیرنظامیان را تشییع می‌کنیم و فعال‌تر می‌شویم. دوم اینکه هدف قرار دادن کریات شمونه با ده‌ها موشک فلق و کاتیوشا، اولین پاسخ ما بود. من به شما می‌گویم زنان و کودکان ما که کشته شدند در جنایات اخیر حتماً دشمن هزینه‌اش را خواهد پرداخت و دوست و دشمن خواهند دید که بهای این خون‌ها، خون خواهد بود و نه سایت‌ها، دستگاه‌های جاسوسی و وسایل نقلیه بیشتر. دشمن بداند که نمی‌تواند غیرنظامیان را بکشد و جوابی نگیرد.» وی با اشاره به تحولات غزه گفت: «دشمن باید بداند که در فلسطین اشغالی همچنین در برابر ملتی هستند که با هر هزینه‌ای عقب نمی‌نشینند.»

نصرالله در پاسخ به تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیروت هم گفت: «به نظر می‌رسد آن‌ها فراموش کرده‌اند که مقاومت از توان موشکی فوق‌العاده و دقیقی برخوردار است، دارای قدرت موشکی که دستش دراز می‌شود از کریات شمونه تا منطقه ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را تحت پوشش قرار می‌دهد. خیلی مهم است که دشمن به هدف خود نرسد.»     هزینه تسلیم بالاتر از مقاومت نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به ابعاد دیگری از مقاومت علیه صهیونیست‌ها در یمن پرداخت و گفت که مهم‌ترین کاری که انصارالله یمن انجام داد، در هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا آن‌هایی بود که هدف آن‌ها بنادر اراضی اشغالی بود. امریکا آمد و انگلیس را هم آورد، اما همان روز‌های اول، فرماندهی شجاع یمن نترسیدند و این چیزی است که در یمن و در لبنان انجام می‌شود و نباید از این هدف اصلی توقف کنیم.  او این‌طور ادامه داد: «ما در برابر دو گزینه هستیم یا مقاومت یا تسلیم. هزینه تسلیم و کرنش خیلی بزرگ‌تر از مقاومت است. تسلیم شدن یعنی هیمنه سیاسی و امنیت اسرائیل بر لبنان یعنی اینکه سفیر صهیونیست امور لبنان را کنترل می‌کند و هزاران نفر در زندان‌ها باقی می‌مانند، یعنی تمام ثروت‌های ما به یغما می‌رفت، یعنی ذلیلی، یعنی کرنش در برابر دشمن.

ما در قلب یک نبرد واقعی در جبهه‌ای هستیم که بیش از ۱۰۰ کیلومتر امتداد دارد و ظهور شهدای مقاومت بخشی از نبرد است. اگر فلسطین ۷۵ سال پیش تسلیم می‌شد، مردم غزه خارج از غزه بودند و در کرانه باختری خارج از آن بودند، اما مقاومت کاری کرد که این رژیم موقتی بحرانی شود و طوفان الاقصی را کلید زد. الجزایر را ببینید یک میلیون شهید داد در برخی منابع ۲ میلیون شهید داد، در غیر این صورت تا امروز زیر یوغ اشغالگری بود. در زمان شاه مخلوع، ایران اسلامی ژاندارم منطقه بود، مزدور امریکا بود و… اما مردم ایران به رهبری امام خمینی جانفشانی کرد. این است که در غزه، لبنان، یمن، ایران اسلامی، نباید تسلیم شد.»    تحریف حقایق، بزرگ‌ترین تزویر دبیرکل حزب‌الله لبنان موضوع سوم را به تبیین عقاید و روشنگری اختصاص داد و گفت که این یک ویژگی است که امام خامنه‌ای بار‌ها در این مورد گفته بودند. از ۷ اکتبر تا الان آنچه اتفاق افتاد تحریف حقایق بود و رسانه‌های اسرائیلی به حماس و دیگر گروه‌های مقاومت اتهام وارد کردند تا جایی رسانه‌های آن‌ها پیش رفت که کشور‌های عربی و دوست حماس هم باور کردند آن‌هم بدون هیچ تحقیقی و می‌خواستند از حماس، داعش ایجاد کنند تا پایه اخلاقی برای نابودی حماس ایجاد کنند.

این بزرگ‌ترین تزویر در رسانه‌ها در سال‌های اخیر است و بعد روشن شد که همین اسرائیلی‌ها نتوانستند در دنیا یک نمونه نشان دهند و معلوم شد که مشکل از خودشان است و حالا به همین دلیل نمی‌خواهند تحقیقات ادامه داشته باشد که در غیر این صورت اساس اخلاقی بایدن و نتانیاهو برای نابودی حماس، پایان می‌یابد و اضافه کرد: «برخی سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی که به لبنان می‌آیند به ما گفتند که این‌ها ما را گمراه کردند. امروز وظیفه هر آزاده‌ای در جهان توضیح و تبیین است. مسئولیت همه ما شخصیت‌ها، علما، سیاستمداران این است که درباره این مسائل صحبت کند.» وی خاطرنشان کرد که حتی در مورد سازمان آنروا و سازمان‌های حقوق بشر به محض اتهام کمک آنروا به حماس، کشور‌ها کمک‌های‌شان را متوقف کردند، اما هنوز هیچ دلیلی وجود ندارد. اسرائیلی‌ها هر روز ده‌ها نفر و صد‌ها نفر را می‌کشند و می‌سوزانند و هیچ برخوردی نمی‌شود.     بایدن، مسئول خون‌های ریخته شده دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که امریکایی‌ها ارسال سلاح را متوقف کنند، جنگ متوقف می‌شود. پول، تسلیحات، موشک‌ها و موشک‌های اسرائیل اکنون از واشینگتن می‌آیند و اگر امریکا پل هوایی به این نهاد را متوقف کند، تجاوز به غزه متوقف خواهد شد.

وی به شدت از مواضع امریکایی‌ها انتقاد کرد و گفت که صهیونیست‌ها سراغ رفح رفتند که بیش از یک میلیون نفر آنجا ساکن هستند. بیش از ۱۰۰ شهید به خاک و خون کشیده شدند. امریکا بیش از اسرائیل برای نابودی حماس، اصرار دارد. هر خونی که در منطقه ریخته می‌شود، مسئول اول آن بایدن است. همه کشور‌های منطقه باید این هدف را داشته باشند که از آوارگی مردم فلسطین جلوگیری کنند. آیا این ذلت، ذلت و ضعف نیست که کشور‌هایی که بر ۲ میلیارد مسلمان حکومت می‌کنند، نمی‌توانند برای مردم غزه دارو، غذا و چادر بیاورند، نه سلاح. این گزینه تسلیم به منزله ذلت است. ارتش اسرائیل با همین مقاومت‌های غزه و لبنان با خاک یکسان شد. این در حالی بود که در سال ۱۹۷۶، ارتش اسرائیل شش ارتش عربی را شکست داده بود آن‌هم در زمانی که امریکا ناو اعزام نکرد. جنگ ما وارد کردن بیشترین ضرر به دشمن است. نصرالله تکرار کرد: «هدف ما در محور مقاومت این بود و خواهد ماند که در این نبرد باید دشمن را شکست دهیم و غزه پیروز شود.»

نمای نزدیک تصاعد تنش بین تل‌آویو و حزب‌الله

صبح چهارشنبه با به صدا درآمدن آژیرهای خطر در سراسر شمال اراضی اشغالی، حملاتی از جانب حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها صورت گرفت که طبق آنچه منابع صهیونیست هم آن را تأیید کرده‌اند، یک سرباز اسرائیلی کشته و هفت نفر دیگر در پایگاه خود در صفد زخمی شدند. ارتش رژیم اشغالگر در واکنش اعلام کرد که اهداف حزب‌الله را در صوانه، عدشیت، جبال البریج، کفر‌حونه و کفردونین هدف قرار داده است. این حملات چهار شهید اعم از یک زن و دو کودک در شهر صوانه در جنوب این کشور و یکی از اعضای حزب‌الله در عدشیت را به دنبال داشت. پنج‌شنبه نیز حزب‌الله با دهها موشک، کریات‌شمونه را در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بمباران کرد و از انهدام تجهیزات جاسوسی ارتش اشغالگر اسرائیل در نقطه مرزی «رویسات‌العلم» در مزارع شبعا خبر داد. همان روز، اشغالگران به شهرک‌های قنیطره، دیرسریان و اطراف وادی سلوکی حمله کردند و در عصر نیز حومه شهر عیتاالشعب را هدف گلوله‌باران مستقیم توپخانه قرار دادند. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را تهدید کرد و مدعی شد که ممکن است بیروت را نیز بمباران کند. همچنین صبح جمعه، جنبش امل و حزب‌الله از شهادت پنج تن از اعضای خود در درگیری با ارتش اشغالگر در جنوب لبنان خبر دادند. اشغالگران دیروز جنگل‌های شهرک لبونه را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.