ابعاد جدید از پرونده مهاجرت پسر قالیباف/ حواشی علیه رئیس مجلس ادامه دارد

احکام دادگاه اسحاق قالیباف در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شده است. این اسناد نشان می‌دهد قالیباف از دسامبر ۲۰۱۸ برای دریافت «اقامت دائم کانادا» از طریق برنامه «اکسپرس‌اینتری» این کشور اقدام کرده اما …

به گزارش تازه‌نیوز، در بخشی از گزارش روزنامه سازندگی درباره حواشی اطراف قالیباف آمده است؛

کمتر از یک هفته بعد از آنکه محمدباقر قالیباف در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مشهد در پاسخ به سوالی درباره ماجرای سیسمونی‌گیت گفت: «مگر ترکیه رفتن گناه است؟» ابعاد جدیدی از پرونده درخواست مهاجرت فرزند دیگر او، اسحاق قالیباف منتشر شده است.

نخستین بار یاشار سلطانی مدعی شد که اسحاق قالیباف، فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت کانادا به دلیل تعلل در رسیدگی به درخواست ویزای مهاجرتی شکایت کرد و دادگاه به نفع او رای داده و راه دریافت ویزای کانادا برای او همواره شده است. به دنبال طرح این موضوع کاربران فضای مجازی با چک کردن سامانه مربوط به این مساله در کانادا به محتوای این پرونده دسترسی پیدا کرده و آن را در فضای مجازی نیز منتشر کردند.

سلطانی در گزارشی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، مدعی شده است: «در این گزارش از وکیلی به نام «پولتون» نام برده شده که به نیابت از سوی اسحاق قالیباف، کار شکایت از این وزیران کانادایی را انجام داده و پرونده را پیگیری کرده است.گفته می‌شود، در نهایت در آبان ‌ماه امسال دادگاه اعلام کرد که وزارت مهاجرت کانادا باید ظرف ۶۰ روز، تکلیف درخواست ویزای مهاجرتی او را مشخص کند. اکنون دادگاه، رأی را به نفع فرزند محمدباقر قالیباف صادر کرده و راه دریافت ویزای مهاجرتی کانادا برای او هموار شده است. هنوز مشخص نیست که ویزا برای او به طور قطع صادر خواهد شد یا نه و آیا پرونده رسیدگی به جریان افتاده است یا خیر».

پایگاه خبری رویداد ۲۴ نیز در گزارشی به این مهم پرداخته و نوشته است: «احکام دادگاه اسحاق قالیباف در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شده است. این اسناد نشان می‌دهد قالیباف از دسامبر ۲۰۱۸ برای دریافت «اقامت دائم کانادا» از طریق برنامه «اکسپرس‌اینتری» این کشور اقدام کرده اما بیش از چهار سال‌ونیم است که درخواست او به دلیل «نیاز به غربالگری امنیتی» درحال بررسی است و به نتیجه نرسیده است. اکسپرس‌اینتری یکی از راه‌های مهاجرت به کاناداست و مخصوص افرادی است که قصد دارند از طریق کار، اقامت کانادا را دریافت کنند. روش اکسپرس‌اینتری امتیازبندی دارد؛ کسانی که بتوانند در سیستم امتیازبندی اکسپرس‌اینتری کانادا امتیاز کافی را کسب کنند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در این نوع از ویزا، فرد متقاضی پس از ورود به خاک کانادا کارت اقامت دائم یا همان پی‌آر می‌گیرد».

این دومین پرونده از موضوعات مربوط به فرزندان قالیباف است. البته حواشی قالیباف محدود به خانواده‌اش نیست. هک سرور مجلس در روزهای اخیر حواشی دیگری پیرامون مدیریت او ایجاد کرده است.

انتشار اسناد مجلس و ماجرای دو لیست حقوق نمایندگان

هک سرور مجلس شورای اسلامی توسط گروهکی نزدیک به سازمان مجاهدین در روزهای اخیر حاشیه دیگری در مجلس شورای اسلامی است که به ‌نوعی مدیریت مجلس را با سوالاتی مواجه کرده است. این سوال وجود دارد که به‌رغم بودجه‌های مکفی در جهت حفاظت از ساختار سایبری مجلس، چرا باید چنین حمله هکری جدی رخ دهد که حتی سیستم رای‌گیری نمایندگان در جلسه علنی را نیز مختل کرده و جلسه علنی روز گذشته مجلس با قیام و قعود برگزار شد.

علاوه بر این، انتشار لیستی به‌عنوان لیست حقوق و دریافتی نمایندگان در بین اسناد درز پیدا کرده، فضای مجازی را با پرسش‌هایی مواجه کرد. اگرچه هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد که این لیست صحت ندارد و لیست دیگری با ارقامی بسیار متفاوت از حقوق نمایندگان منتشر کرد و گفت که لیست‌های منتشر شده توسط این گروه هکری دستکاری شده است اما در اینجا سوال اصلی، علت غیرشفاف بودن مجلس است. اگر پیش از این مجلسی با ادعای شفافیت درباره دریافتی نمایندگان شفاف‌سازی می‌کرد، آیا از اساس درز این لیست‌ها با این سطح از حواشی همراه می‌شد؟ نقش ریاست مجلس در وضعیت فعلی خانه ملت و زیر سوال رفتن‌شان و اقتدار آن کجاست؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.