انتقاد روزنامه اصولگر از رفع حصر موسوی و کروبی

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات گفته که رفع حصر موسوی و کروبی باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، ابطحی در پستی اینستاگرامی نوشته: «بیست و پنجم بهمن امسال شروع چهاردهمین سالی است که شیخ نازنین ما مهدی کروبی و مهندس صادق و عزیز ما میرحسین موسوی و سرکار خانم زهرا رهنورد در حصر هستند. مسئله حصر اگر رفع شود نشانه مهمی برای مهربان شدن دل‌ها و زمینه‌ای برای فعال شدن مردم خواهد بود. حتی برای مشارکت مردم در انتخابات یهترین کار این است که مجلس در رأس امور قرار گیرد. وقتی مجلس قابل اهمیت است و مشارکت امکان پذیر است که اعلام شود حل مشکلات مزمن و بر زمین مانده کشور مثل حصر، سیاست خارجی و تحریم‌های کمرشکن یا بحث فیلترینگ که جامعه درگیر آن است به مجلس آینده واگذار می‌شود. برای مشارکت باید دلیل مشارکت به وجود آورد.»

روزنامه جوان در این مورد نوشت: اگر کسی فقط اندکی با دغدغه‌های مردم آشنایی داشته باشد، می‌داند که موسوی و کروبی سال‌هاست موضوعیتی برای مردم ندارند، اما می‌توان چند سؤال ساده از ابطحی پرسید: اول اینکه آیا پافشاری اصلاح‌طلبان بر همین دغدغه‌های سیاسی در دورانی که دولت و مجلس را در دست داشتند، باعث غفلت از دغدغه‌های اساسی مردم و رویگردانی توده‌ها از آن‌ها نشد؟ دوم اینکه آیا مخالفان موسوی و کروبی هم مردم محسوب می‌شوند؟ آیا کسانی که حامی حصر این افراد هستند و آن‌ها را فتنه‌گر می‌نامند، از نگاه ابطحی جزیی از ملت ایران هستند یا صرفاً حامیان موسوی و کروبی، مردم هستند؟ سوم اینکه موسوی و کروبی در آخرین انتخاباتی که حضور یافتند، قبل از پایان انتخابات، اعلام پیروزی کردند. بعد از انتخابات نتیجه را نپذیرفتند و ادعای بی‌سند تقلب را مطرح کردند و ماه‌ها کشور را به آشوب کشیدند. آیا عفو افراد ضدانتخابات می‌تواند باعث افزایش مشارکت مردم شود یا بدتر مردم را ناامید می‌کند؟

مردم دغدغه‌های اقتصادی دارند و از بازی‌های سیاسی خسته شده‌اند، اما برخی اصلاح‌طلبان همچنان دغدغه‌های سیاسی خود را دغدغه‌های مردم جا می‌زنند و از گذشته عبرت نمی‌گیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.