کارکنان ایران خودرو ماهیانه ۹۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند!

طبق صورت‌های مالی ۹ ماهه ایران خودرو، ۱۵ هزار و ۷۹۰ نفر در بخش تولید این شرکت فعالیت می‌کنند. ایران خودرو در این مدت دو هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان صرف دستمزد مستقیم و ۱۰ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان صرف دستمزد غیرمستقیم کرده است. با جمع دستمزد مستقیم و غیرمستقیم و تقسیم بر تعداد کارکنان تولیدی در ۹ ماهه سال جاری، رقم ۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به دست می‌آید.

به گزارش تازه‌نیوز، شرکت ایران خودرو در حالی به فکر فرار از ورشکستگی و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ با استفاده از تغییر قانون تجدید ارزیابی دارایی‌هاست که هزینه‌های تولیدی این شرکت، روز به روز افزایش پیدا می‌کند و طی سال‌های گذشته راهکاری برای آن دیده نشده است. یکی از این هزینه‌ها، حقوق و دستمزد سنگین کارکنان شرکت است. طبق صورت‌های مالی ۹ ماهه ایران خودرو، ۱۵ هزار و ۷۹۰ نفر در بخش تولید این شرکت فعالیت می‌کنند.

به نقل ازتجارت نیوز، ایران خودرو در این مدت دو هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان صرف دستمزد مستقیم و ۱۰ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان صرف دستمزد غیرمستقیم کرده است. با جمع دستمزد مستقیم و غیرمستقیم و تقسیم بر تعداد کارکنان تولیدی در ۹ ماهه سال جاری، رقم ۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به دست می‌آید.

مشخص است که این رقم، دریافتی هر کارگر تولیدی شرکت نیست. اما به هر روی، ایران خودرو برای هر نفر، این رقم را هزینه کرده است و بهای تمام شده یا هزینه تولید را بالا برده است. اگرچه مدیران ایران خودرو عنوان می‌کنند که هزینه دستمزد تنها ۱۰ درصد از کل هزینه تولید را طی ۱۰ سال گذشته در این شرکت به خود اختصاص داده است.

بحث دستمزد مستقیم و غیر مستقیم در بحث هزینه‌های یک شرکت یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست. اگرچه بررسی خط تولید شرکت و اظهارات مدیران ایران خودرو حاکی از مکانیزه شدن بسیاری از بخش‌ها تولیدی است اما صورت‌های مالی ایران خودرو نشان می‌دهند که در پایان دوره ۹ ماهه امسال، ۷۲۵ نفر به پرسنل ایران خودرو افزوده شده است.

آن طور که از سیاست‌های شرکت برمی‌آید، در حال حاضر کاهش هزینه نیروی انسانی در برنامه ایران خودرو نیست و شرکت تمرکز خود را روی مدیریت هزینه تامین مواد اولیه گذاشته است تا از این راه از جاده زیان خارج شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.