خاورمیانه در آستانه انفجار قرار دارد!

هدیه ویژه ایران به جو بایدن برای مذاکرات جدید

روابط ایران و امریکا وارد مرحله جدیدی شده است و حالا ایران با اورانیوم غنی شده به استقبال بایدن می‌رود.

به گزارش تازه نیوز، غنی‌سازی 20درصدی حالا هدیه ویژه ایران به جو بایدن برای برقراری ارتباط از طریق مذاکرات برجام است! ایندیپندنت عربی در مقاله‌ای به تحولات اخیر ایران و آینده روابط با امریکا پرداخت. در این مقاله با عنوان «ایران با اورانیوم غنی شده به استقبال بایدن می‌رود» آمده است: اعلام تولید اورانیوم 20 درصد غنی شده در تاسیسات هسته ای فردو ایران و آغاز اقدام برای ساخت یکهزار دستگاه سانتریفیوژ از نوع IR2 و IR6 و نصب آنها در تاسیسات فردو در ماه های آینده، ظاهرا اقدامی در راستای عمل کردن دولت ایران به قانون «گام های راهبردی برای لغو تحریم هاست».

نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات فردو در مرحله نخست، و تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم به آن در مرحله دوم، آخرین گام کاهش تعهدات برجامی ایران است. ایران در آستانه خروج ترامپ از کاخ سفید و ورود جو بایدن به آنجا، مرحله دوم را آغاز کرده است.

ایران زمان کنونی را برای اجرای کاهش تعهداتش اتخاذ کرد تا بر دولت جدید آمریکا تاثیر بگذارد. و جو بایدن را به سمت بازنگری در اولویت هایش در پرونده های بین المللی بعد از به دست گرفتن قدرت در 20 ژانویه سوق دهد. به ویژه که گفته می شود دولت بایدن قصد دارد رسیدگی به بحران با چین را در اولویت قرار دهد و رسیدگی به مسئله ایران جزء اولویت های بعدی است.

هرگونه تاخیر در گشودن پرونده این بحران و بررسی امکان و شرط بازگشت به برجام، به ایران امکان خواهد داد ذخایر اورانیوم 20 درصد غنی شده خود را بین هشت تا 9 کیلوگرم در ماه افزایش دهد. همچنین نصب دستگاه های سانتریفیوژ جدید از نوع IR6 به تهران امکان می دهد غنی سازی در سطح بالاتر را با سرعت بیشتری انجام دهد.

تنش های نظامی باقی مانده از دوره ترامپ، خاورمیانه را در آستانه انفجار قرار داده است و اسرائیل در برابر هرگونه حرکت تهران به سمت نظامی کردن برنامه هسته ای دست بسته نخواهد نشست. از این رو واشنگتن مجبور خواهد شد رسیدگی به بحران ایران را در اولویت قرار دهد.

رئیس جمهور جدید آمریکا دو گزینه دارد: یا این که از مطرح کردن سایر مسائل در مذاکرات با ایران بر سر توافق هسته ای صرف‌نظر کند و صرفا با تهران برای بازگشت به شرایط پیش از خروج آمریکا از برجام مذاکره کند که شامل کنار گذاشتن غنی‌سازی 20درصدی هم می شود. یا این که بر مطرح کردن سایر مسائل در مذاکرات با ایران اصرار کند که در این صورت ممکن است برنامه هسته ای ایران به سرعت به سمت نظامی شدن حرکت کند. در این صورت امکان برخورد نظامی و جنگ بین دوطرف افزایش خواهد یافت.

۱ نظر
  1. ایمان

    تا نباشد چوب تر
    فرمان.نبرد گاو نر

    برو آقای ترامپ برو بزار باد بنبر
    برو بزار چرخ سانتوفیوژ بچرخه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.