جنگ ایران و آمریکا آغاز می‌شود؟

در حالی که دو هفته به پایان دولت ترامپ باقی مانده است، اگر کاری انجام ندهد، برای او آبروریزی بزرگی است اما اگر بدون موافقت کنگره وارد جنگ بشود، پیامدهای وحشتناکی برای زندگی آمریکایی ها دارد و به اسراییل و متحدان آمریکا در منطقه آسیب خواهد زد.

به گزارش تازه نیوز، حمله آمریکا به ایران در روزهای پایانی ترامپ…موضوعی که دوماهی است رسانه‌ها را درگیر کرده است. آسیا تایمز در تحلیلی به روابط پرتنش ایران و آمریکا پرداخته است.

در این مقاله آمده است: در این یک سالی که از ترور سردار سلیمانی می گذرد، ایران بارها تکرار کرده که هنوز انتقام وی را نگرفته است. مقامات آمریکایی به ویژه در روزهای اخیر نگران بوده اند. در نمایش قدرتی با هدف بازدارندگی در مقابل حمله ایران به اهداف متعلق به آمریکا یا متحدانش در خاور میانه، بمب افکن های آمریکایی دو بار بر فراز خلیج فارس به پرواز در آمدند.
به نظر می رسد آمریکا اشتباه می کند. مقامات ایرانی در روزهای اخیر بارها تأکید کرده اند که تهران قصد آغاز جنگ ندارد؛ اما از توانمندی پاسخ به هر گونه حمله ای برخوردار است.

از سویی آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در بیانیه ای از اعلام برنامه ایران برای غنی سازی اورانیوم تا عیار 20 درصد بر اساس مصوبه قانونی مجلس خبر داد. در بیانیه آژانس آمده است ایران درباره تاریخ شروع این غنی سازی چیزی اعلام نکرده است.

برجام در سال های اخیر بسیار تضعیف شد و اقدام بی خردانه کشتن دانشمند ایرانی راه را برای تهران برای بازگشت به تولید سوخت برای بمب هموار کرد.

حمله آمریکا و پاسخ ایران

ایران هشدار داده است به هرگونه حمله آمریکا یا اسرائیل «پاسخ کوبنده» خواهد داد و درباره امنیت ملی، امنیت و منافع ملی کشور با هیچ کس مصالحه نخواهد کرد. با وجود این که ایران به دنبال تنش نیست، اما در دفاع از منافع خود کاملاً جدی است. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به کشورهای منطقه هم درباره ورود به «توطئه ها و اقدامات شیطانی» هشدار داد.

در حالی که دو هفته به پایان دولت ترامپ باقی مانده است، اگر کاری انجام ندهد، برای او آبروریزی بزرگی است. اما اگر بدون موافقت کنگره وارد جنگ بشود، پیامدهای وحشتناکی برای زندگی آمریکایی ها دارد و به اسراییل و متحدان آمریکا در منطقه آسیب خواهد زد.

حسین دهقان، مشاور نظامی رهبر ایران، هشدار داد که همه پایگاه های نظامی در منطقه در تیررس موشک های ایران هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.