فارابی دانلود «خرس» را مسدود کرد

تنها چند روز پس از انتشار لینک‌های دانلود غیرقانونی فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی بر بستر اینترنت، با تلاش‌های صورت گرفته و تعامل با درگاه‌های مختلف اینترنتی خارج از کشور، جلوی دانلود این نسخه گرفته شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، “از روز گذشته پس از تلاش‌های پیچیده و شبانه‌روزی صورت گرفته، در جستجوی مرورگر گوگل امکان دانلود این نسخه غیرقانونی در سایت‌های مختلف خارج ازکشور مسدود شد و مبادی انتشار فیلم‌ها در داخل کشور نیز انتشار فیلم «خرس» را منوط به کسب مجوز پخش در پلتفرم‌های نمایش فیلم و ارائه رسمی نسخه قانونی فیلم اعلام کرده‌اند.
«خرس» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است. این فیلم برای اولین بار در سی امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که سیمرغ بهترین بازیگر مرد برای فرهاد اصلانی و سیمرغ بهترین صداگذاری برای محمدرضا دلپاک را به همراه داشت. حقوق کامل فیلم سینمایی «خرس» را موسسه رسانه‌های تصویری سابق ، در اختیار داشته که پس از انحلال موسسه مذکور و ادغام آن، در سال ۹٨ کلیه دارایی‌های آن موسسه به بنیاد سینمایی فارابی منتقل شده است. بنیاد سینمایی فارابی از لحظه اطلاع از عرضه غیر قانونی فیلم سینمایی خرس در یوتیوب، ضمن بررسی ابعاد موضوع جهت استیفای حقوق معنوی و مادی فیلم، پیگیری لازم را به عمل آورد و به عنوان مالک فیلم، در اولین اقدام ضمن ارسال ایمیل رسمی به یوتیوب، خواستار توقف نمایش و حذف فیلم خرس در این پلتفرم جهانی شد. از آن روز به بعد، بنیاد فارابی تلاش کرد تا با ارائه اسناد حقوقی مرتبط به فیلم، هر چه سریع‌تر از پخش و نمایش غیرقانونی فیلم جلوگیری شود.”

فیلم “خرس” که چند سال توقیف است،نسخه ای از آن در فضای مجازی در چند روز گذشته منتشر شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.