با سه نشانه اصلی دیابت آشنا شوید!

دکتر مهدی فهیمی، متخصص طب سنتی سه نشانه اصلی دیابت را پرخوری، پرنوشی و پراِدراری معرفی می کند.

مهمترین نشانه‌های دیابت چیست و چگونه می‌توان از ابتلا به آن در امان بود. طبق تحقیقات به عمل آمده، هر ترس و اضطرابی در زندگی کودکان می تواند باعث کاهش ترشح انسولین و بروز دیابت تیپ یک شود.

دیابت تیپ 2 در بزرگسالان، ناشی از سرد شدن سلولهای بدن است که باعث افزایش قند در خون می‌شود. یعنی شاید انسولین به مقدار کافی در خون باشد اما سلول نمی‌تواند انسولین را بگیرد و قند را جذب کند. بنابراین قند داخل خون افزایش پیدا می‌کند و بدن وارد فاز گرسنگی سلولی می‌شود.

خانواده‌ها باید سواد سلامت یعنی علامتهای غیرمعمول را بشناسند تا به نفع سلامت خود استفاده کنند. مثلا نفسی که بوی ادرار می‌دهد یعنی اوره خون بالاست و نشان می‌دهد کلیه‌ها در حال آسیب دیدن هستند! این علامت سمیولوژی یا نشانه‌شناسی است که فرد را متوجه بیماری می‌کند.

کلیه‌ها از اصلی‌ترین ارگان در شروع دیابت است که در اثر سرما، ضعیف می‌شوند. در نگاه طب سنتی، پهلوها را باید با بستن شال و ماساژ روغن‌های گرم مثل روغن زنجبیل و روغن سیاهدانه گرم نگه داشت.

شاید بتوان با قطعیت گفت که سبک زندگی بی نظم ایرانی‌ها در ابتلای بالا به دیابت بی تاثیر نیست و مهمترین نشانه‌های دیابت را به راحتی می‌توان از سنین پایین مشاهده و درمان کرد.

آنطور که تسنیم گزارش داده، علائم پرنوشی، پرخوری و پرادراری، ساده‌ترین نشانه‌ها از عدم تعادل است. و با آزمایشات مختلف یا در طب سنتی از بوی عرق و رنگ زبان می‌توان پی به بیماری برد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.