گاردین از توافق هسته‌ای عربستان و آمریکا خبر داد

در غیاب آتش‌بس در غزه و در مواجهه با مقاومت سرسختانه دولت بنیامین نتانیاهو برای ایجاد یک کشور فلسطینی – و عزم ظاهری آن برای آغاز حمله به رفح – سعودی ها برای طرح B که اسرائیلی ها را از آن مستثنی می کند، تلاش می‌کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، انتخاب به نقل از گاردین نوشت: ایالات متحده و عربستان سعودی مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها را در حوزه امنیت و اشتراک فناوری تهیه کرده‌اند که پیش از این، قرار بود به توافق گسترده‌تر خاورمیانه با مشارکت اسرائیل و فلسطینی‌ها مرتبط شود.

با این حال، در غیاب آتش‌بس در غزه و در مواجهه با مقاومت سرسختانه دولت بنیامین نتانیاهو برای ایجاد یک کشور فلسطینی – و عزم ظاهری آن برای آغاز حمله به رفح – سعودی‌ها برای طرح B که اسرائیلی‌ها را از آن مستثنی می‌کند، تلاش می‌کنند

بر این اساس، ایالات متحده و عربستان سعودی توافقاتی را برای معاهده دفاعی دوجانبه امضا خواهند کرد. ایالات متحده همچنین در راه اندازی صنعت انرژی هسته‌ای غیرنظامی عربستان سعودی، و اشتراک اطلاعات در سطح بالا در زمینه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور کمک خواهد کرد.

همزمان، در ازای پذیرش راه حل دو کشور، پیشنهادی برای عادی سازی روابط دیپلماتیک با ریاض به اسرائیل ارائه خواهد شد. اما بر اساس طرح B ریاض، تکمیل توافق‌های ایالات متحده و عربستان به توافق با دولت نتانیاهو وابسته نخواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.