وحشی‌ترین سربازان صهیونیست؛ مزدوران نتانیاهو لو رفتند +عکس

حضور سربازان مزدور جنایتکار و خشن در ارتش اسرائیل و جنگ غزه نشان می دهد که صدها کشور در سراسر جهان در جنگ علیه فلسطینیان شرکت داشته اند.

به گزارش تازه‌نیوز، خبر فوری نوشت: گزارشی که توسط پایگاه خبری بریتانیایی «میدل ایست آی» منتشر شده است، نحوه اتکاء اسرائیل به جنگجویان و سربازان مزدور خارجی را تشریح می کند.

این گزارش از این بابت حائز اهمیت است که ترکیب چندملیتی ارتش اسرائیل درست مانند داعش است که عمده نیروهای آن از کشورهای غربی بودند.

طبق گزارش میدل ایست آی، حضور این سربازان مزدور در جنگ غزه که مرتکب جنایات جنگی فراوانی هم شده اند، نشان می دهد که صدها کشور در سراسر جهان در جنگ علیه فلسطینیان شرکت داشته اند.

بیشتر بخوانید:

در گزارش مشترکی که توسط دو محقق برجسته یعنی علی باکر از مرکز علوم انسانی و اجتماعی ابن خلدون و محمد رقیب اوغلو از مرکز مطالعات استراتژیک لندن تهیه شده، به اظهارات استاد تاریخ جنگ و مسائل نظامی یعنی دیوید چارترز اشاره می شود که می‌گوید “تروریسم صهیونیستی” در فلسطین در دهه 1940 از نظر تاکتیکی و استراتژیک مهم بوده و شرایطی را ایجاد کرده که منجر به تأسیس اسرائیل شده است. وی به نمونه هایی از تروریست های خارجی اشاره می کند که بنیاد اسرائیل را تشکیل داده اند و پس از کشتارهایی که در فلسطین انجام دادند، مناصب بالایی در ارتش دریافت کردند.

شیوه و متد کلاسیک اسرائیل در جذب سربازان و تروریست های خارجی هنوز هم در ارتش این رژیم مرسوم است، به طوری که در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار شهروند آمریکایی در صفوف و سطوح مختلف ارتش اسرائیل خدمت و فعالیت می کنند و حدود ۱۰ درصد از تلفاتی که ارتش اسرائیل از زمان حمله به غزه متحمل شده، مربوط به آمریکایی ها می شود.

در دسامبر گذشته، یک سیاستمدار و حقوقدان فرانسوی فاش کرد که بیش از ۴ هزار شهروند فرانسوی در طول جنگ اسرائیل به غزه، به عضویت ارتش اسرائیل درآمده اند. همچنین گفته می شود حدود هزار استرالیایی، هزار ایتالیایی و ۴۰۰ هندی در ارتش اسرائیل خدمت می کنند. به جز این، بریتانیا، آلمان، کانادا، روسیه، اوکراین، فنلاند و آفریقای جنوبی هم از جمله کشورهایی هستند که سربازان و تروریست های مزدورِ خارجی اسرائیل را تامین می کنند.

علاوه بر این، ارتش اسرائیل داوطلبانی را برای کمک به کارهایی مانند بسته‌بندی لوازم پزشکی و تهیه غذای سربازان استخدام می‌ کند و سازمان‌ هایی که هزاران داوطلب را از ده‌ها کشور در سراسر جهان گرد می‌ آورند، با اسرائیل ارتباط داشته و به آن خدمت می رساند.

چنین برنامه هایی با هدف تقویت رابطه این نهادها و اسرائیل و به خصوص ارتش آن، صورت گرفته است. این نهادها داوطلبان را در معرض تلقینات ایدئولوژیک قرار می دهند و آنها را شستشوی مغزی می کنند تا به راحتی به خدمت اسرائیل درآمده و فلسطینیان را قتل عام کنند.

اسرائیل برنامه های دیگری هم برای جذب داوطلبان خارجی دارد. این روش ها از چندین دهه پیش به کار گرفته شده اند. یکی از این روش ها، برنامه ای است که طبق آن، اسرائیل از جنگجویان و سربازانی که « انگیزه بالا» داشته و خانواده ای نیز در اسرائیل ندارند، حمایت می کند.

این سربازان مجرد که بیش از ۷ هزار نفر هستند، دو برابر سربازان عادی حقوق ماهیانه دریافت می کنند و تمام عمر و ساعات خود را صرف ارتش اسرائیل می کنند.

بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل، ۳۵درصد از این سربازان ویژه تنها از ایالات متحده وارد ارتش اسرائیل شده اند. در سال ۲۰۲۰، حدود ۹ درصد از این سربازان، از کانادا وارد این نهاد شده بودند.

بر اساس گزارش فوق الذکر که توسط علی باکر  و رقیب اوغلو تهیه شده، بحث برانگیزترین و جنجالی ترین دسته از نیروهای خارجیِ استخدام شده در ارتش اسرائیل، مزدورانی هستند که از طریق “پیمانکاران” به استخدام این ارتش درآمده اند.

گزارش هایی از مزدورانی که در جنگ غزه حاضر بوده اند، وجود دارد که نشان می دهند مزدوران آمریکایی که کارمند شرکت های نظامی خصوصی و پیمانکاری بوده اند،  در کنار سربازان اصلی ارتش اسرائیل جنگ کرده و می کنند.

گزارش باکر و رقیب اوغلو هشدار می دهد که تداوم حضور مزدوران خارجی در غزه و معافیت آنها از مجازات، عواقب ناگواری برای غیرنظامیان فلسطینی دارد. همچنین، در صورت بازگشت این مزدوران تروریست به کشور مبدا، امنیت داخلی این کشورها نیز مختل می شود.

شرایط ارتش اسرائیل باعث ایجاد انگیزه در مزدوران خارجی جهت مشارکت بیشتر در فعالیت های غیراخلاقی، غیرقانونی و جنایتکارانه در غزه شده و می شود. این امر می‌تواند مزدوران زیادی را تشویق به شرکت در عملیات‌های جنگی که منجر به مرگ غیرنظامیان بیشتر می‌ شود، کند. همچنین، استقرار سربازان مزدور در سرزمین‌های اشغالی، می تواند به یک نسل‌کشی بزرگ علیه مردم فلسطین منجر شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.