داستان کشته‌شدن پزشک آمریکایی بعد از تزریق واکسن فایزر

همسر پزشک آمریکایی که ۱۶ روز پس از دریافت واکسن کرونا دچار مرگ شد، در تازه‌ترین اظهارات خود یادآور شد: «شوهرم کاملا سالم بود و سابقه هیچ بیماری نداشت».

به گزارش تازه نیوز، واکسن آمریکایی…همچنان جنجال داخلی ایالات متحده آمریکاست. واکسنی که کادر درمان آمریکا هم راضی به تزریق آن نیستند. «هایدی نکلمن»، همسر پزشک آمریکایی که ۱۶ روز پس از دریافت واکسن کرونا دچار مرگ شد، در تازه‌ترین اظهارات خود یادآور شد: «شوهرم کاملا سالم بود و سابقه هیچ بیماری نداشت، اما سه روز پس از تزریق واکسن به دلیل خون‌ریزی داخلی به اورژانس مراجعه کرد».

«جورج میشل» که در مرکز پزشکی Mount Sinai در ساحل میامی مشغول به فعالیت بود، پس از سکته مغزی که ناشی از کمبود پلاکت خون بود، درگذشت.

هایدی نکلمن تأکید می‌کند: «مرگ همسرم با واکسن «فایزر» ارتباط داشت».

وزارت بهداشت فلوریدا در بیانیه‌ای گفته است: بازرسان پزشکی میامی در حال بررسی مرگ وی هستند.

واکسن آمریکایی چطور تایید شد؟

براساس آنچه که رسانه‌ها در ماه دسامبر منتشر کرده‌اند، رئیس کارکنان کاخ سفید در یک تماس تلفنی به رئیس سازمان غذا و دارو گفته واکسن فایزر را تأیید کند یا آماده استعفا شود. در واقع سازمان غذا و داروی آمریکا بخاطر تهدید کاخ سفید واکسن «فایزر» را تأیید کرده است. به گزارش فارس به نقل از گاردین، طبق گزارشی در ماه دسامبر «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید در یک تماس تلفنی به رئیس سازمان غذا و دارو گفته واکسن فایزر را تأیید کند یا آماده استعفا شود.

این امر پس از آن اتفاق افتاده بود که دونالد ترامپ در توییتی سازمان غذا و دارو را یک لاک پشت بزرگ، پیر و کند نامید و به استفان هان گفته بود: «واکسن لعنتی را الان توزیع کنید».

به نوشته واشنگتن پست، هشدار میدوز سبب شد سازمان غذا و داروی آمریکا زمانبندی تأیید واکسن فایزر را زودتر اعلام کند.

یک مقام ناشناس نیز به رویترز گفته است، اظهارات رئیس کارکنان کاخ سفید در مورد استعفا به این جهت بوده که سازمان غذا و دارو در روند تأیید واکسن تعجیل و تأخیرها را متوقف کند.

در همان روز آلکس آذر وزیر بهداشت آمریکا اعلام کرد، سازمان غذا و دارو آمریکا به زودی اجازه استفاده اضطراری برای واکسن را صادر می‌کند و پس از آن روند واکسیناسیون مردم آمریکا آغاز می‌شود.

تأیید واکسن فایزر در بحبوحه انتخابات آمریکا به مرگ چندین شهروند در کشورهای مختلف و بروز آلرژی‌های شدید و ابتلا به کرونا پس از دریافت واکسن منجر شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.