یکسال از بلای جهانگیر چینی گذشت!

کرونا در جهان در حالی یکساله شده است که هیچ چشم انداز روشنی برای ماه‌های پیش رو و یا خلاصی از دست این ویروس کشنده مشاهده نمی‌شود.

به گزارش تازه نیوز، ویروس چینی حالا یکسال است که جهان را درگیر خود کرده. دوشنبه سالگرد اولین قربانی رسمی کرونا در چین است، مرد 61 ساله‌ای که در بازار دریایی ووهان کووید 19 گرفت و فوت شد.

از آن روز تا به حال حدود 2 میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باخته‌اند و اکنون این بیماری از کنترل خارج شده و اقتصاد جهانی نابود را نابود کرده است.

با این حال چین می‌گوید  کرونا را کنترل کرده و هنوز تلاش برای یافتن منشا ویروس و نحوه انتقال آن از حیوان به انسان ادامه دارد.
طبق مدارک و اسناد بیمارستانی لورفته، کروناویروس در ووهان چین{پایتخت رسمی کووید 19} 3 ماه زودتر از اعلام رسمی شیوع یافته است.

سوابق پزشکی در ووهان نشان می‌دهد بیمارانی با شکل جدید و مرموز از بیماری ذات الریه در اواخر سپتامبر تا اوایل دسامبر در 8 بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

بر این اساس دست کم 8 تن از بستری شدگان با بیماری ناشناخته شبیه علائمی مانند کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند.

بنابراین اگر این موارد به طور رسمی و شفاف تایید شوند، نشان از مغایرت اعلام زمان شروع بیماری توسط پکن به جهانیان دارد.

دولت چین اعتقاد دارد پنومونی با علت ناشناخته اولین بار در 31 دسامبر 2019 در ووهان ظاهر شد و 9 ژانویه 2020 رسما به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد.

ویروس چینی هنوز هم می‌تازد و مشخص نیست چه زمانی، می‌توان از شرش خلاص شد.

 

درباره پنهان‌کاری چین بیشتر بخوانید:

واکنش مضحک چین به پنهان‌کاری درباره کرونا

سند جدید پنهان‌کاری چینی‌ها درباره کرونا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.