مرز شلمچه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به بسته شدن مرز شلمچه گفت:کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان پذیرایی از زایرین حسینی در اربعین ندارد و هیچ زیرساختی هم برای این مساله در نظر گرفته نشده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، محمد حیدری اظهار داشت: کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان پذیرایی از زایرین حسینی در اربعین ندارد و هیچ زیرساختی هم برای این مساله در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: برای قطع گرفتن زنجیره انتقال ویروس کرونا، مرزشلمچه بسته است. زائرین اباعبدالله الحسین از حضور و حرکت به سمت این مرز پرهیز کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: امروز 250 نفر از افراد قصد حضور در مرز داشتند که با حضور مسئولان مساله مدیریت شد و افراد بومی منطقه که قصد پیاده روی اربعین را داشتند با توضیح مسئولان درباره مشکلات بیماری کرونا و خطرات آن، اقناع و برگشتند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از حضور زائرین حسینی در مرز و ازدحام افراد که خطر بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، تدابیر لازم اندیشیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه امروز اهواز، با اشاره به اینکه مراجع شیعه تبعیت از دستورات ستاد کرونا را تکلیف دانستند، اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم که از حرکت به سمت مرزهای خروجی استان برای شرکت در پیاده روی اربعین خودداری کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.