ماجرای یک سوال و پاسخ‌های متناقض؛ کسی از سرنشینان بالگرد شهید رئیسی تلفن جواب داد؟

از همان ساعات سقوط بالگرد رئیس جمهور اخبار زیادی در مورد تماس تلفنی با یکی از سرنشینان بالگرد منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از مواردی که بسیاری از مردم، آن را قابل بررسی بیشتری عنوان می‌کنند، ارتباط تلفنی با یکی از سرنشینان هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور است.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

«من، آقایان محرابیان و بذرپاش با سرنشینان آن بالگرد تماس می‌گرفتیم؛ ولی پاسخی دریافت نکردیم.

بعد کادر پروازی به ما گفتند که با تلفن همراه کاپیتان مصطفوی تماس گرفتیم که آقای آل‌هاشم آن تماس را جواب داد و گفت در دره افتاده‌ام، ولی نگفت چه اتفاقی افتاده است.

دوباره که من تماس گرفتم آل‌هاشم گفت حالم خوب نیست و متوجه نشدم چه شده است و نمی‌دانم کجا هستم لابه‌لای درخت‌ها هستم و هیچ‌کسی را نمی‌بینم و تنها هستم. مشخصه جنگل و درخت را داد. برای ما معلوم شد بالگرد دچار سانحه شده است.

چند بار با آقای آل‌هاشم صحبت شد و شاید تا سه ساعت بعد جواب تماس را می‌داد؛ ولی خیلی رمق نداشت و فقط بیانگر حیات او بود. بعد معلوم شد که سایرین بلافاصله شهید شده‌اند؛ ولی آقای آل‌هاشم چند ساعت بعد شهید شدند».

این مطالب را هم ببینید:

مهرداد بذرپاش، وزیر راه:

«خلبان بالگرد ما در منطقه گشت زد، ولی اثری پیدا نکرد و حدود ساعت ۱۳:۵۰ در منطقه کارخانه مس سونگون فرود آمدیم. با تلفن‌های اعضای بالگرد تماس می‌گرفتیم و برخی تلفن‌ها مثل تلفن آقای امیرعبداللهیان، آقای استاندار و آقای آل‌هاشم زنگ می‌خورد، ولی پاسخی نمی‌آمد و ما نگران شدیم. این تماس‌ها تا حدود ساعت ۱۴:۳۰ ادامه داشت.»

محسن منصوری، معاون اجرایی ابراهیم رئیسی:

«با دو نفر از همراهان رئیس‌جمهور که یکی از آنها کادر پرواز بوده در چند نوبت ارتباط برقرار کرده‌اند.»

میان صحبت‌های منصوری و رئیس دفتر رئیسی که می‌گوید پس از سانحه فقط موفق به تماس به آل‌هاشم شده‌اند، تناقض وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات:

«گوشی یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهوری تا ساعت هفت و هشت شب روشن بود و توانستیم با استفاده از آنتن‌دهی آن اطلاعات خوب و دقیق‌تری از محدوده بگیریم و در اختیار گروه‌های امدادی و تیم‌های پهپادی کشور ترکیه که قبلا با هماهنگی مجوز دریافت کرده بودند، قرار دهیم.»/دنیای اقتصاد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.