آخرین خبرها از از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۳

نماینده سابق تبریز می‌گوید: در حال حاضر آقای احمدی‌نژاد در حال هزینه و فایده است. یعنی اینکه اگر ثبت‌نام کرد و با ردصلاحیت روبرو شد، وضع چگونه خواهد شد و اینکه اگر ثبت‌نام نکند و فردا عده‌ای بگویند اگر می‌آمدی تایید می‌شدی، چه می‌شود.

حدود یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و از هم‌اکنون زمزمه‌های ورود برخی چهره‌های شناخته‌شده به انتخابات به گوش می‌رسد. یکی از این افراد، محمود احمدی‌نژاد است. او در ویدئویی که در حضور برخی هوادارانش ضبط شده می‌گوید در حال بررسی شرایط برای نامزدی در انتخابات است.

در همین رابطه، رویداد۲۴ به سراغ احمد علیرضابیگی، نماینده سابق تبریز و یکی از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد رفت تا بیشتر از کم و کیف ماجرا با خبر شود.

این مطالب را از دست ندهید:

* تحلیل آقای احمدی نژاد برای نامزدی در انتخابات چیست؟

جمعیت وسیعی از هواداران آقای احمدی نژاد اصرار دارند که وی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کند. از این‌رو آقای احمدی‌نژاد در حال محاسبه است که اگر بنا باشد این شور و هیجان منجر به ردصلاحیت‌اش از سوی شورای نگهبان شود، نتیجه‌ای جز سرخوردگی ملی، افسردگی و عدم‌نشاط در انتخابات نخواهد داشت. توصیه ما به آقای احمدی نژاد این بود که تا زمانی که از سوی شورای نگهبان، پالس قطعی دریافت نکردیم، ورودمان به عرصه انتخابات پیامد‌های ناصوابی خواهد داشت و منجر به یاس ملی و ایجاد هزینه برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و ایشان را هم تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و جالب نیست که ایشان برای سومین بار ردصلاحیت شوند.

آقای احمدی‌نژاد به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سیاسی کشور، اگر باز هم ردصلاحیت شود، عملاً شرایطی برایش پیش می‌آید که حتماً شرایط دلچسبی نخواهد بود. پس این محاسبه مستلزم دقت بسیار است و ایشان باید به نتیجه برسد.

* زمانی رهبر انقلاب برای جلوگیری از دو قطبی‌شدن انتخابات، مانع از ثبت‌نام آقای احمدی‌نژاد شدند. با این وجود این اظهارنظر و دو بار ردصلاحیت وی از سوی شورای نگهبان، جمع بندی و انتظار پالس مثبت چه معنی دارد؟

الان کشور خیلی متفاوت از گذشته است. جمهوری اسلامی ایران در این وضعیت که ما از جهت سیاست داخلی دچار گسست شدیم و رییس جمهور کشور، در حادثه‌ای به شهادت رسیدند، شرایط خاص و حساس دارد. از طرفی، وضعیت پیرامونی کشور هم متفاوت شده است و همه این موضوعات، محاسبه دقیق را طلب می‌کند که حتماً آقای احمدی‌نژاد باید به این نتیجه دقیق برسد.

* برای اعلام نظر آقای احمدی‌نژاد برای نامزدی در انتخابات باید تا زمان ثبت نام منتظر بود یا زودتر اطلاع‌رسانی خواهند کرد؟

از جانب ایشان نمی‌توانم اظهارنظر کنم. ما مشورت خودمان را به آقای احمدی‌نژاد دادیم که باید منتظر پالس مثبت شورای نگهبان بود، اما نظر نهایی در خصوص آمدن یا نیامدن به صحنه را خود ایشان می‌دهند.

* با وجود دو بار ردصلاحیت آقای احمدی‌نژاد، چرا وی باز هم قصد ثبت نام دارد؟

برای تایید صلاحیت شدن آقای احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰، ایشان یک رای کم داشت. یعنی شش نفر در شورای نگهبان نظرشان مثبت و شش نفر منفی بود. یعنی اینطور نیست که همه در شورای نگهبان مخالف تایید صلاحیت ایشان بودند.

* شما اعلام کردید اگر آقای احمدی‌نژاد وارد رقابت شود، احتمالاً پیروز خواهد شد. این اظهارنظر چقدر واقعی و چه میزان از سر تعصب است؟

آنچه ما انتظار داریم و حق هم همین است، انتخاب مردم است. نه تنها آقای احمدی‌نژاد، بلکه هر فردی حرفی برای گفتن داشته باشد باید بتواند بیاید و خود را عرضه کند. به هر حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقبال عمومی به آقای احمدی‌نژاد بسیار بالاست و حرفی را به واسطه نزدیکی به ایشان و تعصب نزدم.

* بدنه جریان اصولگرایی در انتخابات سال‌های ۸۴ و ۸۸، تمام قد از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند، اما اکنون فاصله او با این جریان بسیار زیاد شده و احتمالاً گزینه نهایی آن‌ها نخواهد بود. با این شرایط باز هم ایشان را به شرط تایید صلاحیت، پیروز انتخابات می‌دانید؟

حتی اگر بدنه جریان اصولگرایی مثل سال‌های ۸۴ و ۸۸ از آقای احمدی‌نژاد حنایت نکنند باز هم ایشان شانس اول پیروزی است. ما بر اساس نظرسنجی‌ها و دیده و شنیده‌های خودمان حرف می‌زنیم، اما باید حق انتخاب به مردم داده شود. در حال حاضر آقای احمدی‌نژاد در حال هزینه و فایده است. یعنی اینکه اگر ثبت‌نام کرد و با ردصلاحیت روبرو شد، وضع چگونه خواهد شد و اینکه اگر ثبت نام نکند و فردا عده‌ای بگویند اگر می‌آمدی تایید می‌شدی، چه می‌شود.

شما در سال ۱۴۰۰، رییس ستاد آقای احمدی‌نژاد شدید، هرچند ایشان تایید نشد. در صورت تایید صلاحیت وی، مجدداً ریاست ستاد به شما خواهد رسید؟

این موضوع بستگی به نظر آقای دکتر احمدی‌نژاد دارد، اما اگر ایشان بخواهد با طیب خاطر این مسئولیت را قبول می‌کنم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.