چه اتفاقی در انتظار بازار بورس است؟

بازار سهام دومین روز معاملاتی هفته را در حالی پشت سر گذاشت که ارزش معاملات خرد بورس در سطح ۱۵۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت اما در مقابل، ارزش صفوف فروش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان هم گذشت! آیا بورس دوره تاریک کنونی را پشت سر خواهد گذاشت؟

به گزارش تازه‌نیوز، تجارت‌نیوز نوشت: بازار سهام دومین روز هفته را با ریزش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل و سرخپوشی ۹۶ درصد از نمادها به پایان رساند. این در حالی بود که دامنه نوسان همچنان در کمترین حد ممکن یعنی دو درصد قرار داشت اما نتوانست منجی بازار سرمایه شود.

عصر روز یکشنبه همچنین در جلسه مدیران سازمان بورس و بازار سرمایه، تاکید شد دامنه نوسان دو درصدی فعلاً ادامه خواهد داشت. در این میان، قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس، اعلام کرد زمان پایان معامله صندوق‌های سهامی، اهرمی و مختلط به ۱۲:۳۰ برمی‌گردد و این مورد به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

باید اشاره کرد در معاملات دو روز گذشته بورس، صندوق‌های اهرمی، کالایی، سهامی و اغلب نمادهای بازار سرخپوش بوده‌اند.

این مطالب را هم ببینید:

پیش بینی بورس دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳

اگرچه جلسه روز یکشنبه سازمان بورس با فعالان بازار سرمایه نشان می‌دهد این سازمان به‌ عنوان رگولاتور بازار سرمایه، توجه ویژه‌ای به وضعیت بازار سهام دارد اما معامله‌گران بازار سهام بیش از اینکه به این دست جلسات دلخوش باشند، نگران روزهای آینده و تعیین تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

در حال حاضر، تمامی بازارهای مالی و سرمایه‌ای در فاز انتظار به سر می‌برند و تحرک ویژه‌ای در هیچ‌یک از بازارها دیده نمی‌شود. به این ترتیب نمی‌توان از بازاری که با صف فروش ۲۲۰۰ میلیاردی دومین روز معاملاتی هفته را به پایان برده، انتظار داشت معاملات روز دوشنبه را در مسیر صعودی طی کند. با این حال، با توجه به جلسه عصر یکشنبه سازمان بورس با مدیران و اهالی بازار سرمایه، می‌توان احتمال داد حقوقی‌های بازار از معاملات حمایت کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.