هوای تهران هم‌چنان آلوده

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای هم‌اکنون (۲۳ دی ماه) پایتخت در محدوده ناسالم برای همه گروه‌های جامعه است و تهران برای ششمین روز متوالی هوای آلوده را تجربه می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، بنابر پیش‌بینی‌های انجام ‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز  (۲۳ دی ماه) انباشت آلاینده‌ها ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک باعث می‌شود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

حاکمیت جو پایدار و آرام طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را همچنان محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند. با افزایش ترافیک شامگاهی در اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با تداوم شرایط جوی پایدار تا صبح فردا (۲۴ دی ماه) همراه با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود در بیشتر مناطق افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق باعث برقراری وضعیت ناسالم شود. این شرایط نامساعد جوی طی روز نیز ادامه خواهد داشت،پ بنابراین در اواخر وقت فردا با عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۶۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۶۸ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.