زمان پایان کرونا به روایت سازنده واکسن فایزر

اوگور شاهین برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹ در تهران که این روزها قهرمان کشف واکسن کرونا لقب گرفته است، از کاهش تعداد مبتلایان در زمستان پیش‌رو خبر داد.

به گزارش تازه نیوز، پایان کرونا حالا دیگر رویای بسیاری از مردم جهان شده است. یکی از سازندگان واکسن شرکت فایزر ابراز امیدواری کرده که در تابستان آینده، تاثیر واکسن دیده شود و در زمستان زندگی به شیوه معمول خود باز گردد.

پروفسور «اوگور شاهین» از بنیانگذاران شرکت آلمانی بایوان‌تک و یکی از سازندگان واکسن دو شرکت فایزر و بایوان‌تک، گفته که واکسن جدید باعث کاهش تعداد مبتلایان در زمستان پیش‌رو خواهد شد.

حدود ۴۳ هزار نفر در مرحله آزمایشی واکسنی شرکت کرده‌اند که این دو شرکت تهیه می‌کنند.

فایزر مدعی شده که نتایج به دست آمده از آزمایش‌های این واکسن نشان می‌دهد که این واکسن حدود ۹۰ درصد کارآیی دارد.

اوگور شاهین، آبان ماه سال گذشته برگزیده سومین جایزه مصطفی (ص) در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی برای اثر «طراحی و ارزیابی بالینی واکسن‌های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA» شد. این جایزه بالاترین نشان علمی در جهان اسلام محسوب می‌شود و و ارزش آن ۵۰۰ هزار دلار است.

او متولد کشور ترکیه و استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینتس کشور آلمان و مالک شرکت BioNTech آلمانی است.

شرکت BioNTech با همکاری یک شرکت آمریکایی بنام «Pfizer» در حال تولید یک واکسن موثر بر ضد کرونا است، که توجه مردم جهان به آن معطوف است و انتظار می‌رود که ۱۰۰ میلیون دُز از این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ تولید و در اختیار انبوه مصرف کنندگان قرار داده شود.

ایالات متحده آمریکا برای خرید واکسن مورد انتظار، حدود دو میلیارد دلار به BioNTech و Pfizer متعهد شده است؛ این تحولات، ارزش سهام شرکت BioNTech را به بیش از ۲۰ میلیارد یورو رسانده و ناگهان اوگور شاهین در آلمان میلیاردر شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.