روسیه به مراسم تحلیف بایدن دعوت شد

رسانه های روسی اعلام کردند که از این کشور برای مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا دعوت به عمل آمده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، نمایندگی دیپلماتیک روسیه در واشنگتن به رسانه های این کشور گفت که  ایالات متحده برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جو بایدن که قرار است ۲۰ ژانویه ( ۱ بهمن) در در واشنگتن دی سی برگزار شود برای روسیه دعوت نامه ای ارسال کرده است.

براساس این گزارش منابع خبری روسیه اعلام کردند که انتظار می رود آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اواخر نوامبر سال گذشته گفته بود که آنتونوف سفیر این کشور در واشنگتن می تواند در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا شرکت کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. در ۱۴ دسامبر، کالج انتخابات ایالات متحده تشکیل جلسه داد و پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات را تأیید کرد. مراسم تحلیف بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ ( ۱ بهمن)  برگزار می شود.

با وجود دعوت از روسیه برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن موارد اختلافی میان آمریکا و روسیه طی سال‌های اخیر آنقدر زیاد شده است که به گفته کارشناسان و تحلیلگران چندان امیدواری به بهبود روابط دو کشور وجود ندارد بطوریکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته در مورد روابط دوجانبه کفته بود،  “روابط مسکو و واشنگتن آنقدر بد شده است که بدتر از این ممکن نیست”.

اگرچه مقام های روسیه از ماه گذشته تاکنون بارها بر علاقه این کشور برای برقراری روابط سازنده با نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرده اند اما در ماههای گذشته جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا در باره مداخله روسیه در انتخابات ایالات متحده اعلام کرده بود که در صورت پیروزی، برخوردی قاطع با مسکو خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.