دیدار محرمانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای اردنی

منابع رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه وزیر خارجه این رژیم به اردن و دیدار با وزیر خارجه این کشور و بررسی مسائل مهم و راهبردی خبر دادند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفری محرمانه به اردن با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار کرد.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» بدون اشاره به زمان این دیدار نوشت که الصفدی در این دیدار بر ضروروت احیای مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.

این دومین دیدار محرمانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای اردنی خود در کمتر از یک ماه گذشته است و این در حالی است که روابط امان و تل‌آویو به دنبال عملیات حفاری رژیم صهیونیستی در اطراف دیوار براق و تجاوزات این رژیم در صحن‌های مسجدالأقصی شاهد تنش است.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، اشکنازی و الصفدی دو هفته پیش نیز در اردن به صورت محرمانه دیدار و درباره مسائل استراتژیک منطقه‌ای و تقویت همکاری اقتصادی فیمابین گفت‌وگو کردند.

یسرائیل هیوم بدون اشاره به جزئیات این دیدار نوشت که این دیدارها آغازگر روند گفت‌وگوهای دوجانبه درباره امو نظامی و اقتصادی است.

دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای اردنی خود در حالی است که وزیران خارجه مصر، اردن، فرانسه و آلمان نشست جدیدی را روز دوشنبه(دیروز) در قاهره با هدف آنچه احیای روند صلح میان فلسطین و اسرائیل خوانده شده است، برگزار کردند.

این چهار وزیر اقدامات ممکن برای پیشبرد روند سازش در خاورمیانه و ایجاد یک محیط مناسب برای ازسرگیری مذاکره میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

الصفدی پس از این نشست در یک کنفرانس خبری مدعی شد که گروه مذکور برای ممانعت از هر گونه اقدامی که راه حل دو دولتی را نابود می‌کند، تلاش کرده است.

او در عین حال اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت هشتصد واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را محکوم کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.