ادعاهای پمپئو درباره ارتباط ایران و القاعده

وزیر امور خارجه آمریکا که آخرین روزهای حضورش در این سمت را می‌گذراند، در اظهاراتی مدعی شد که ایران از سال‌های قبل با القاعده در ارتباط بوده و اکنون نیز از این گروه تروریستی حمایت می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه طی سخنرانی خود در «باشگاه ملی مطبوعات» در واشنگتن، ایران را به ارتباط با القاعده و حمایت از این گروه تروریستی متهم کرد.

پامپئو در اظهاراتی مدعی شد که ایران به پایگاه جدید القاعده بدل شده است و این گروه تروریستی کارهایی که قبلاً از طریق افغانستان و پاکستان انجام می‌داد را اکنون از طریق ایران انجام می‌دهد.

وی همچنین ادعا کرد که القاعده از سه دهه قبل با ایران در ارتباط بوده است و تعداد زیادی از مقامات بلندپایه القاعده به همراه خانواده‌هایشان پس از حملات 11 سپتامبر به ایران پناهنده شده‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مدعی ارتباط ایران با القاعده شده است که بر اساس شواهد غیرقابل‌ انکار، آمریکا با تمامی گروه‌های تروریستی شناخته‌شده‌ای که طی دهه‌های اخیر در غرب آسیا سر برآورده‌اند در ارتباط بوده و حتی در تشکیل آنها نقش داشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.