نویسنده «فارست گامپ» درگذشت

«وینستون گروم» نویسنده فیلم «فارست گامپ» با بازی به یاد ماندنی «تام هنکس» در ۷۷ سالگی درگذشت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، «وینستون گروم» نویسنده فیلم «فارست گامپ» با بازی «تام هنکس» در 77 سالگی درگذشت.

رمان «وینستون گروم» به فیلمی تبدیل شد که در سال 1994 با بازی تام هنکس موفق به کسب 6 جایزه اسکار شد.

وینستون گروم که رمان «فارست گامپ» او به یک فیلم برنده اسکار در سال 1994 تبدیل شد به سرعت به یک پدیده فرهنگی بین عموم مردم تبدیل شد.

کارن ویلسون، شهردار شهر فیرهوپ، آلاباما، در پیامی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، گفت که گروم در این شهر جنوبی آلاباما درگذشت.

فارست گامپ (Forrest Gump) فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام، به کارگردانی «رابرت زمکیس» محصول سال 1994 پارامونت پیکچرز است. فیلم برپایهٔ رمانی به همین نام که توسط «وینستون گروم» در سال 1986 نوشته شده بود ساخته شده ‌است و در آن بازیگرانی چون «تام هنکس»، «رابین رایت»، «گری سینایس»، «میکلتی ویلیامسون» و «سالی فیلد» حضور دارند.

این فیلم چندین دهه از زندگی «فارست گامپ» (با بازی تام هنکس) را نشان می‌دهد، مردی کند ذهن اما مهربان از آلاباما که شاهد چندین رویداد تاریخی مشخص در ایالات متحده در قرن بیستم است و ناخواسته بر آنها تأثیر می‌گذارد.

فیلمبرداری اصلی در اواخر سال 1993، عمدتاً در جورجیا، کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی انجام شد. از جلوه‌های بصری گسترده برای تلفیق هنکس در فیلم‌های بایگانی شده و ساخت صحنه‌های دیگر استفاده شد. همچنین موسیقی متن فیلم شامل آهنگ‌هایی است که دوره‌های مختلف فیلم را منعکس می‌کند.

فارست گامپ در تاریخ 6 جولای 1994 در ایالات متحده اکران شد و نظرات مطلوبی را برای کارگردانی «رابرت زمکیس»، بازی‌های «گری سینایس» و «تام هنکس»، جلوه‌های بصری، موسیقی و فیلمنامه دریافت کرد. این فیلم در گیشه با موفقیت چشمگیری روبرو شد. این فیلم تبدیل به پردرآمدترین فیلم آمریکا در آن سال شد و بیش از 677 میلیون دلار در سراسر جهان درآمد کسب کرد و این فیلم را دومین فیلم پردرآمد سال 1994 پس از «شیرشاه» کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.