فساد بازارگردان‌ها در بازار بورس ایران و بررسی چرایی قرمز شدن شاخص‌سازها

آقای رئیسی! رئیس محترم قوه قضاییه! دزد حاضر، بز حاضر؛ منتظر اقدام شماییم

بعد از ریزش شاخص که از نیمه مرداد شروع شد و تا یک میلیون و دویست رسید، تصمیم گرفته شد بازارگردان‌ها به میدان آمده و مانع از تکرار آن اتفاق شوند.

به گزارش تازه نیوز به نقل از بولتن‌نیوز، از آن‌جا که حدود ۵۰میلیون ایرانی درگیر بورس هستند، تقریبا اکثریت جامعه پی‌گیر اخبار آن بوده و می‌دانند که این روزها بورس وضعیت اسفناکی دارد. بعد از ریزش شاخص که از نیمه مرداد شروع شد و تا یک میلیون و دویست رسید، تصمیم گرفته شد بازارگردان‌ها به میدان آمده و مانع از تکرار آن اتفاق شوند.

اما حالا و بعد از گذشت حدود دو ماه از این تصمیم، باید گفت نه تنها بازارگردان‌ها هیچ کمکی به شرایط بد بازار سرمایه نکردند، بلکه باید گفت با نوسان‌گیری روزانه، باعث خراب‌تر شدن اوضاع شدند. تا جایی که شاخصِ رسیده به کانال یک میلیون و پانصد، دوباره به حدود یک و دویست برگشته و این ترس در بازار وجود دارد که نکند بازار به شاخص زیر یک میلیون برسد. و این یعنی نابودی نزدیک به شصت تا هشتاد درصد سرمایه مردم.

ما در این گزارش تصمیم داریم با اعداد و ارقام و نه تحلیل‌های کلی و حدس و گمان، به مخاطبان محترم و خصوصا آن‌هایی که رسالت نظارتی در جامعه دارند نشان دهیم که بازارگردان‌ها در حال بلعیدن و کلاه‌برداری پول مردم هستند. از آن‌جایی که همیشه در بازار بورس ایران، دست برتر با حقوقی‌ها و بازارگردان‌های عمدتا دولتی است، رسما باید بگوییم دولت در حال خوردن سرمایه مردم بوده و در حالی که همه را به دید بلندمدت به بورس دعوت می‌کند، خودش مدام در حال نوسان‌گیری روزانه و هفتگی است. و اما اصل ماجرا:

نمودار زیر نمادهایی را نشان می‌دهد که در جریان معاملات دیروز بیشترین (خروج) پول حقیقی‌ها را داشتند. نمادهای شاخص ساز متعلق به شرکت‌های بزرگ که طبق نمودار، این یعنی بی‌اعتمادی به بزرگان بازار.

نمودار بعدی مربوط می شود به نمادهایی که در جریان معاملات دیروز بیشترین (ورود) پول حقیقی‌ها را داشتند. همان‌طور که می‌بینید، همه آن‌ها جزو نمادهای کوچک هستند. نمادهایی که کمتر به دخل و تصرف دولت مربوط بوده و مردم تصمیم گرفته‌اند در این شرایط، به سمت آن‌ها بروند تا سرمایه‌های‌شان کمتر درگیر دخالت‌های دولتی باشد.

ارزش معاملات خرد در جریان معاملات دیروز بیشتر از ۱۳هزار میلیارد تومان بود و کاهش نزدیک به ۱۰۰۰میلیارد تومانی به نسبت روز قبل داشت.

در جریان معاملات دیروز  ۱٬۸۸۶میلیارد تومان خروج پول حقیقی در بازار داشتیم. این یعنی بی‌اعتمادی به بازار.

در جریان معاملات  دیروز سرانه خرید حقیقی ۲۵میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ۲۵میلیون تومان بود. این نیز یکی دیگر از نشانه‌های بی‌اعتمادی به بازار است. بی‌اعتمادی بدترین بلای بازار است که قرار بود با نقش‌آفرینی بازارگردان‌ها، اعتماد به مردم برگردد که عملکرد حقوقی‌ها باعث شد اندک اعتماد مردم هم از بین برود.

این نمودار وضعیت بازار را نشان می‌دهد. دیروز فشار فروش ۱۰ درصد به نسبت روز قبل افزایش داشت که نشان می‌دهد بازار به نسبت دیروز ضعیف‌تر شد و اوضاع بدتری داشت. تا زمانی که میله این نمودار در روزهای بعدی سبز نشود و حداقل قدرت خرید تقویت نشود اوضاع بازار همین است و شرایط بازار فعلا جالب نیست.

اما حقوقی و بازارگردان‌ها در چند نماد از ابتدای آذر ماه تا امروز چه کردند؟ در ادامه به عملکرد بازارگردان‌های شش نماد بزرگ شاخص‌ساز اشاره می‌کنیم تا ببینیم حقوقی‌های این شرکت‌ها چگونه به دارایی مردم خیانت کرده و جامعه را به مرز انفجار رسانده‌اند.

۱- عملکرد حقوقی و یا بازارگردن شستا از ابتدای آذر ماه تا امروز. میله سبز، خرید حقوقی و میله سفید فروش حقوقی است و درصدهایی که در کادر مشکی در زیر هر میله هستند آخرین درصد معاملاتی آن روز سهم است. به خریدوفروش‌های حقوقی در شستا دقت کنید مخصوصا روزهایی که با فلش قرمز مشخص شده است.

هر زمان که سهم در مثبت ۵ درصد و صف خرید بوده حقوقی فروخته است و در منفی خرید است و هیچ خریدی در مثبت نداشته است. در مثبت ۵ درصد ۸ آذر ماه ۳۹میلیارد حقوقی فروخت در مثبت ۵ درصد ۹ آذر ماه حقوقی ۱۲۲میلیارد تومان در مثبت فروخت و معاملات سهم سهم از مثبت به منفی رفت و در یک روز در ۱۶ آذر ماه که سهم بعد از چند روز مثبت شد مجدد در مثبت ۵ درصد ۷۷ میلیارد فروخت و سهم مجدد ریزش کرد و تا امروز هر زمان که سهم معاملات مثبت داشته از هیچ فروشی دریغ نکرده تا سهم به این روز برسد و تا این‌جا یک اصلا شدید داشته باشد و همچنان با همین سیاست حقوقی رفتار میکند و اجازه رشد نمی‌دهد.

۲- عملکرد حقوقی و یا بازارگردن خودرو از ابتدای آذر ماه تا امروز. به خریدوفروش‌های حقوقی در خودرو دقت کنید مخصوصا روزهایی که با فلش قرمز مشخص شده است.

هر زمان که سهم مثبت ۵ درصد و صف خرید بوده حقوقی فروخته است تا مانع رشد سهم شود و در منفی‌ها خریداری کرده است. در این میان یکی دو روزی در مثبت یک تا درصد خرید کرده است اما هر زمان که سهم صف خرید تشکیل داده آبشاری عرضه کرده است تا مانع رشد قیمتی سهم شود و در مجموع این عرضه‌ها و خریدها در منفی قیمت سهم به میزان زیادی ریزش کرده است.

۳- عملکرد حقوقی و یا بازارگردن فملی از ابتدای آذر ماه تا امروز. به خریدوفروش‌های حقوقی در فملی دقت کنید مخصوصا روزهای که با فلش زرد مشخص شده است.

هر زمان که سهم مثبت ۵ درصد و صف خرید بود حقوقی آبشاری عرضه کرده است به فروش ابتدای ماه آذر دقت کنید سهم مثبت و صف خرید بوده حقوقی ۱۶۰میلیارد فروخته سپس سهم منفی و صف فروش شده و در منفی بازارگردن  ۲۰۰میلیارد خرید کرد و دو روز بعد هم در مثبت ۲ درصد آمد بازهم ۵۶میلیارد تومان خرید کرد چون می‌دانست سهم متوقف خواهد شد و بالاتر باز می‌شود و سپس سهم متوقف شده و بعد از چند روز توقف با مثبت ۱۵ درصد بازگشایی شد که در آن روز حقوقی بیشتر از ۱۸۰میلیارد تومان فروخت و دو روز بعد هم نزدیک به ۱۰۰میلیارد در مثبت فروخت و سپس سهم وارد روند نزولی شد به همین سادگی.

۴- عملکرد حقوقی و یا بازارگردان فولاد از ابتدای آذر ماه تا امروز. به خریدوفروش‌های حقوقی در فولاد دقت کنید مخصوصا روزهایی که با فلش قرمز مشخص شده است.

هر زمان که سهم مثبت ۵ درصد بوده آبشاری عرضه کرده و فروخته است و مانع رشد سهم شده و در منفی‌ها فقط به دنبال خرید بوده است.

۵- عملکرد حقوقی و یا بازارگردن شپنا از ابتدای آذر ماه تا امروز. به خریدوفروش های حقوقی در شپنا دقت کنید مخصوصا روزهایی که با فلش قرمز مشخص شده است.

شپنا را ببینید در هر مثبت ۵ درصد حقوقی فروخته است و مانع رشد سهم شده و حتی از یک روز مثبت ۵ درصد هم دریغ نکرده است و به دنبال خرید در منفی بوده است و نه حمایت از سهم به فروش‌های ابتدای آذر دقت کنید به فروش‌های اواسط آذر دقت کنید هر زمان سهم بعد چند روز مثبت آماده که به تعادل برسد حقوقی شدید فروخته است دست آخر این ریزش قیمتی سهم حاصل این خریدوفروش‌ها شده است.

۶- عملکرد حقوقی و یا بازارگردن وتجارت از ابتدای آذر ماه تا امروز. به خریدوفروش‌های حقوقی در وتجارت دقت کنید.

برادر بازارگردان به دنبال خرید در منفی و جمع‌آوری سهم هستی یا حمایت از سهم. حقوقی که هروز می‌آید ۵۰۰میلیون سهم جمع می‌کند آیا قادر به جلوگیری از اصلاح سهم نیست. اسم این حمایت نیست بزخری است.

حال که دقیقا با آمار و ارقام ثابت کردیم دولت به واسطه حقوقی‌ها و بازارگردان‌های خود چگونه به پول مردم دست‌درازی کرده است، دیگر حجت تمام بوده و از این به بعد از دستگاه محترم قضایی انتظار ورود فراگیر، محکم، موثر و سریع به موضوع فساد در سازمان بورس ایران را داریم.

دستگاه قضایی باید بداند دولت با گروگان گرفتن سرمایه مردم در بورس از یک‌سو و بازی‌هایی که در ماجرای بودجه در آورده است از سوی دیگر، تنها به دنبال مهندسی جامعه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است. این سیاست چیزی جز سیاست معاویه ملعون نیست که پس از رسیدن به حکومت خطاب به مردم گفت هر کاری در حکومت من مجاز است جز نگاه چپ کردن به جایگاه ما. که اگر به جایگاه ما طمع کردید دنیا را به کام تان تلخ می‌کنیم. و حالا دولت فقط فشار وارد می‌کند تا حاکمیت شرایط او را پذیرفته و عملا راه را برای تکرار هشت ساله آن فراهم کند.

ما به عنوان بخشی از جامعه ایرانی از دستگاه قضایی خواهان آن هستیم که با توجه به این آمار گویا و هر تحقیق و بررسی دیگری، مسببان وضعیت امروز بورس را شناسایی کرده و به سزای عمل‌شان برساند. در شرایطی که همه گزارش‌های مالی شرکت‌ها نشان از سودآوری فوق‌العاده و افزایش سرمایه‌های سنگین دارد، بی‌ارزش کردن قیمت سهامی این شرکت‌ها چیزی جز یغماگری دولت از جیب دولت نیست.

آقای قوه قضاییه! به داد مردم برسید!

2 نظر
  1. عباس

    حال کشور ما خراب است بزرگوار شما دارید چی را تبلیغ
    میکنید شما حساب کنید با یک نفر یا ۲نفر مگر کار پیش میرود مهندس آقای رئیسی تنهایی چکار کنه؟؟
    مشکل ما مسئولانمان نیستن مشکل ما از ساختار غلط هستش و هیچ وقت با این اوضاع که میبینم درست بشو نیستش جامع ما دنبال فرصت طلبی هستش چرا باید هر مسئول سر پشت میز میشنه باید میلیاردها تومان فرار کنه یا بزنه تو گوشش خبری ازش نباشه
    واقعا از مسئولانمان کسی هم پیدا میشه که کارش بدون عیب وایراد باشه ……………..

  2. حمید

    دقیقا دردوماه پیش هم همین داستان بود گفته میشود در سهمهای بزرگ طفته بازی صورت میگرد وسهم در صف فروش قفل میشود بازارگردان نمیگذاردصف فروش شود بازارگردان صف خرید راخوب جمع میکرد بافروش ابشاری ولی صف فروش را به اندازه که بالا فروخته بود میخرید این بازار گردانها فقط به نفع خود ودولت کارکردند امروز هم بازی از اول شروع میشه با بهانه جدید در این مملکت هر قانونی لحضه ای وضع شد وبه ضررمردم ختم شد تمام مدیران مملکت ازاول انقلاب درراس کار بودند فقط صندلی هایشان عوض شد وهمه باهم همدست هستند از اسلام به عنوان ابزار استفاده کردند ومردم را روز به روز ضعیفترکردند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.