واکنش آذری‌جهرمی به واگذاری فضای مجازی به صداوسیما

وزیر ارتباطات در واکنش به مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس برای سپردن مدیریت و نظارت بر محتوای مجازی بر صدا و سیما با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی باید مردمی باشد و نه سازمانی، نوشت: از تولیدات مردمی حمایت کنیم نه از تولیدات صدا و سیمایی برای مردم؛ آزموده را آزمودن خطاست.

به گزارش تازه‌نیوز، واگذاری فضای مجازی به صداوسیما و تولید محتوا با پول مردم، همچنان خبر ساز است. «محمدجواد آذری جهرمی» روز پنجشنبه در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشت: مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی، راهگشا نیست.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی، باید مردمی باشد و نه سازمانی، تاکید کرد: از تولیدات مردمی حمایت کنیم نه از تولیدات صدا و سیمایی برای مردم. آزموده را آزمودن خطاست.

مدتی قبل اعضای کمیسیون تلفیق بر اساس مصوبه‌ای مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سپردند. بر اساس این مصوبه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص داده شده که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و… قرار گیرد.

 

واگذاری فضای مجازی به صداوسیما چگونه اتفاق افتاد؟

چند روز قبل، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون در مصوبه خود مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سپردند. وی در ادامه اعضای کمیسیون طی مصوبه‌ای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و… قرار گیرد.

همین مصوبه کافی بود تا واکنش‌های مختلف به این واگذاری، رسانه‌ای شود. اولا توانایی صداوسیما در تولید محتوا در فضای مجازی و ثانیا اعتبار بالای 2هزار میلیارد تومانی که مشخص نیست چگونه هزینه خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.