تحلیف بایدن با ارتش مسلح در پایتخت!

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت از جیک سولیوان مشاور امنیت ملی بایدن گزارشی دقیق از آنچه قرار است بین ساعت 11:59 و 12:01 دقیقه روز 20 ژانویه {تحلیف ریاست جمهوری} رخ دهد، خواسته شده است.

به گزارش تازه نیوز، تحلیف بایدن، تازه‌ترین چالش درونی ایالات متحده آمریکاست. مراسم تحلیف قرار است 20 ژانویه برگزار شود. در ماموریتی نادر ارتش در پایتخت مستقر می‌شود که به نوشته نیویورک تایمز یادآور میدان تیان آن من در 1970 است.

یک بار در سال 1932 ارتش وارد خیابان‌های پایتخت شد تا به دستور پرزیدنت هربرت هوور 40 هزار نفری که در ازای جنگیدن در جنگ جهانی اول پول طلب می‌کردند را جمع کنند.

به دلیل کمبود پلیس در واشنگتن و بیم یورش معترضین به کنگره، ارتش وارد عمل می‌شود تا هرگونه قائله‌ای را بلافاصله ختم کند.

بعد از حمله اوباش به کنگره، مراسم تحلیف ج بایدن، مقصد بعدی خرابکارها پیش بینی شده است. برخی کارشناسان معتقدند هواداران ترامپ برای این روز خاص، برنامه ریزی کرده‌اند و درصدد خرابکاری گسترده در پایتخت هستند. در تاریخ 20 ژانویه، جو بایدن به عنوان چهل وچهارمین رئیس جمهور آمریکا در ساختمان کنگره واشنگتن سوگند یاد می کند. اما پس از حمله اخیر حامیان رادیکال دونالد ترامپ به کنگره، نگرانی ها از احتمال وقوع رویدادی مشابه در هنگام ادای سوگند بایدن و هریس افزایش می یابد.

رسانه ها و کارشناسان آمریکایی از برنامه ریزی های طرفداران راست گرای افراطی ترامپ در شبکه های اجتماعی برای اقدامات خشونت آمیز در 20 ژانویه یا روزهای قبل خبر داده اند. در مجامع آنلاین صحبت از “راهپیمایی میلیونی شبه نظامیان” برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن است.

خبرها حاکی است مقامات رسمی اقدامات امنیتی شدیدتری را با هدف ممانعت از هر گونه خطری برای بایدن، هریس، روسای جمهور سابق آمریکا و همچنین اعضای پارلمان و سایر مهمانان عالی رتبه از سوی طرفداران ترامپ در مراسم تحلیف، طراحی کرده اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.